Totalt antall sidevisninger

tirsdag 27. mars 2012

Lita kule

Vi var 5 mann som fant ut at vi
skulle kjøre ei lita kule ute på
Totenåsen.
Må passe på nå, mens isen er der.
Og, sannelig holdt det hardt på vannet
vi fisket på.
2-4 cm is øverst, som man stort sett tråkket
gjennom. Under der var det 5 runder med borret.
Noen steder litt mer.
Men, den isen holder ikke lenge.
Vannet vi snakker om er Laupen, og det ligger
på 517 m o h.

Vi satte 50 kr i potten hver. Vinneren sku få alt.
Fiske tid ble ca 1645 til 1930.
Jeg hadde den fordelen at jeg hadde vært på vannet et
par ganger tidligere.
Og, visste om 2 potensielle steder.

Gikk til sørsiden først, på utsiden av et skjær.
Og, fikk borti 1 kg i første hullet.
Men, ingen i de neste hullene rundt.
Gikk inn i et sund like ved, og fikk litt fisk i
4 hull på rad der. Smalt og lite sund, så det var jo
fort fisket ferdig.
Gikk tilbake der jeg startet, fikk noen få til der.
Gikk videre nordover utover vannet.
Er ei grunne som strekke seg utover der.
Fikk 4 stk i et hull litt ute.
Gikk over til nordre bredden. Det vil si, jeg
fisket litt uttpå. ca 30 m. Går en kant der,
hvor det sto litt fisk.
Og, fant et bra hull 30 minutter før slutt.
Med ca 20 stk i. Og, plusset på med 20 til rundt
i diverse hull.

Endte opp med 104 abborer. Som veide 7030 g.
Fikk altså nesten like mye på 2 timer og 45 minutter
her, på en liten pøl, som jeg gjorde på Næra på 4
timer sist helg. Æsj.... (",)
Slo nå de andre ned i skoa i dag.
Paal var nærmest med ca 3,6 kg.
Åge hadde ca 3 kg.
Aasmund hadde ca 2,6 kg?
Og Kenneth hadde ca 2,2 kg.

Ja, jeg hadde nok stooooore fordelen med at jeg
hadde fisket der tidligere.

50/50 tafs/myshka.
De fleste av myshkafiskene tatt helt oppunder isen.
All fisk tatt på 1-2 m dybde.
Snittvekta på fiskene var imponerende stor.
Åge hadde f.eks snitt på over 91 g.
Jeg hadde snittvekt på 67,6 g.
Men, tror ikke det ble tatt noen over 120 g.
Jevne fisker altså.

1 kommentar:

  1. Det er alltid en stor glede å lese dine rapporter ! Du er flink til å formidle opplevelser :)

    SvarSlett