Totalt antall sidevisninger

mandag 2. april 2012

To turer

Den ene på Næra på lørdag.
Fikk melding fra Kenneth, om at
han var der oppe, så da kastet jeg
meg i bilen og dro oppover jeg også.
Aasmund var jo også med Kenneth.

Så, da ruslet vi rundt der oppe i nord,
fisket litt i gammle hull. Og prøvde
noen nye. Litt dårlig bett var det jo naturligvis.
Ble vel rensket opp en del fisk forrige helg.
Men, noe fikk vi da.
Jeg fisket ca 1 time mindre enn de andre 2.
Så, jeg hadde 109 abborer, på ca 4 timer.
Som veide 5050 g.
Aasmund hadde ca 130 abborer, som veide ca 6 kg.
Mens Kenneth hadde ca 160 abborer, som veide 6750 g.
Og, så mistet han en kilosabbor i et hull.
Han hadde sett fisken sa han.
Beste plassen for min del var på et uborret sted.
Siste hullet vettu. (",)

Andre turen ble en tur til Uåa, for
å se åssen det var der på denne tida.
Hadde jo med meiteutstyret.
Og, i utgangspunktet så det jo greit ut der.
Men, var nok betenkt nok om at det var for tidlig.
Satte nå opp TAP`n.
Og loddet på 13 m. Bare 1,10 m dypt.
På topp 5 var det bare 70 cm.
Jaja, jeg var jo der, og måtte jo prøve litt.

Kastet forsiktig ut noen få små mandariner med for.
Og, litt pinkis.
Men, for å gjøre det kort.
Hadde ikke ett bett etter 1,5 time, og pakket sammen da.
Litt utålmodig....men..
Hadde ikke trua.
Litt for lav vannstand.
Trodde ikke fiskene hadde trekt inn der enda.
Det var faktisk igjen litt is i kanten på andre siden.
Og, det begynte å snø...

Får vel prøve igjen senere i påska.
Både isfiske, og meite.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar