Totalt antall sidevisninger

tirsdag 20. mars 2012

3 i en

Med det mener jeg, at her kommer det
litt info fra 3 turer.
2 konkurranser i helga, og en tur for meg selv
i dag.

Starter da med Hersjøen.
Hvor jeg og Paal dro sist lørdag.
Vi hadde bestemt oss for å starte i nord-
enden, der det er et utos.
Veit jo at det kan stå mye fisk her av
tidligere erfaringer. men, når vi kom dit,
så var alt sperret av der, p.g.a dårlig is.
Prøvde noen hull helt nede ved grensen, men
det var dårlig med fisk der.
Vi fisket oss sørover langs vestbredden.
Paal fikk noen 20-30 grammere i et par hull,
mens jeg bare fikk 5-10 grammere. Få også.
Etter litt over en time, fant jeg ut at jeg ville
krysse over til østre siden. Var da kommet dit det
er smalest liksom.
Men, ikke mye bedring der.
Fisket meg videre sørover langs kanten.
Og begynte å nærme meg ei lita vik.
Da fikk jeg plutselig en 100 grammer i et gammelt
hull. Og, det gjorde jeg også i de neste 2 gammle
hullene jeg så. Prøvde å borre noen hull rundt,
men de ga ingenting.
Enda litt sørover, akkurat der det begynte å gå innover
i vika så fant jeg endelig noe fisk.
20-30 grammere. Og noen større, og mange mindre.
Men, såpass at det var greit fiske, og jeg visste
at det ble litt vekt. Men, da var det bare 45 minutter
igjen av fisketida.
Fisket her siste tiden, prøvde et par gammle hull
inni vika siste 5 minuttene. Og fikk en ny 100 grammer.
Og, siste minuttet mistet jeg en som nok var 200 g.

Jaja, det ble da 185 abbor,og en mort, som veide 3570 g.
Og av det ble det en 6 plass. Paal ble nr 5 med 3,9 kg.
Vant gjorde Thomas Ø med 5,7 kg. Han hadde visst funnet
et gromhull rett før slutt, med en del større fisk i.

Selv fisket jeg hele konkurransen med tafs. Og, det
gikk greit. Prøvde så vidt pimpel, med det ble dårligere
merket jeg.
Ellers lurer jeg på en ting.
Har det blidt mye mer vasspest, og gras i denne sjøen?
Var til tider vanskelig å finne et sted uten slikt i.
Og, jeg borret mange hull som jeg ikke fikk fisket i.
Kom ikke gjennom dritten. (",)
Og, dette skjedde på 3 m dybde og mindre.
Mener at jeg ikke har vært så utsatt for dette her før.


Så, over til nr 2.
Som ble en bitte liten konkurranse som jeg og Paal
dro til på søndag.
Det var lagt på et bitte lite tjern langt inni åsene
oppe i Torpa. Lå ganske høyt også. Over 600 m mener jeg
Paal sa.
Vi greide jo å komme alt for tidlig, da konken først startet
kl 1200. Så vi fant ut at vi skulle prøve nabovannet litt først.
Gikk ut på det kl 10, og fisket til 1115.
Men, der fant vi ikke noe fisk. Ingen av oss hadde et bett heller.
Selv om vi sikkert borret 25-30 hull hver.
Og, gikk rundt hele sjøen. (Sillongen størrelse,eller litt større)
Så, jeg ble jo betenkt for hvordan fisket skulle bli i det
bitte lille tjernet. (Så stort som 2 fotballbaner ca, ja kanskje
litt mindre og)

Men, her fikk jeg fisk alt i første hullet. Et gammelt hull
må sies. Men, det var bare en 20 grammer.
I neste gammle hull fikk jeg derimot 2 stk 100 grammere.
I de neste 3 nye hull fikk jeg derimot ikke noe.
Før jeg gikk på litt dypere vann, og fikk 5-6 i et hull.
50 grammere. Men, så var det slutt rundt der.
Så derimot at det hadde blitt tatt fisk ca midt på vannet.
Gikk dit, og fikk 5 stk 100 grammere i første hull.
Og, det gjentok seg i andre hullet ved siden av.
Så, borret noen hull til rundt omkring der, og fikk
4-5 stk 100 grammer i 2 av de.
Siste timen fisket jeg kun i gammle hull, og fikk noen
her og der.
Fikk noen på tafs første timen, men nesten kun på myshka
siste 1,5 time. (konken varte i 2,5 time.)
Og, bemerkelsverdig nok, tok jeg veldig mange ca 1 m over bunn.

Endte opp med 44 abborer, som veide 4274 g. Et høyt snitt altså.
Med det så vant jeg den konken. Foran Paal, som hadde 3270 g.
Neste mann hadde 1,5 kg. Og, neste 200 g.
Så, da skjønner dere kanskje hvilken motstand man hadde.
ca 25 lokale, som ikke hadde det beste utstyret akkurat,
og, ikke hadde veldig peiling.
Men, moro å vise frem hva man kan, og håpe på at
de kan komme etter litt. For interressen var der definitivt.



Nr 3 var en liten tur for meg selv på formiddagen i dag.
Opp til Kauserud.
Det ble en skuffende tur.
Dårlig bett virket det som.
Og, de fleste fisken som tok, fikk jeg på rimelig
dypt vann. 5 m ca.
Virket som de sto spredt på dypet. Stort sett.
Nå skal det nevnes, at det var veldig mye fisket der.
Hull over alt.
På 2 timers fiske fikk jeg 66 abborer, som veide 2670 g.

Ellers så det ut som nabogården hadde hatt hull i gjerdet.
For det hadde nok vært noe ku ute på vannet.
Det så man tydelige spor etter. (",)
(Les brune store hauger.)
Over et område som dekket en fotballbane.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar