Totalt antall sidevisninger

søndag 4. mars 2012

Helgens NM

Som foregikk på Rokosjøen ved Løten.

På lørdag var det lagkonkurranse.
Som vanlig besto laget våres av Kenneth,Paal og meg.
Vi valgte å gå ganske kort.
Men,ikke å starte på grunna ved starten.
Hmmm, en liten tabbe sett i etterkant????
Vi fikk litt fisk der vi starten.
Men, ikke så veldig mange akkurat.

Så jeg valgte å gå tilbake til grunna, da
ganske mange hadde samlet seg der.
Og, jeg fikk da noen småfisker hist og pist.
De to andre på laget kom etter etterhvert.
Ingen av oss fikk vel noe sånn der veldig masse.
Og, det ble mange bomhull siste timen.
Men, gjort var gjort.

Jeg endte opp med 2585 g a 72 abborer.
De andre hadde ca 2 kg + ca 1,6 kg.
Sammenlagt 6,2 kg. Det var jo ikke noe
særlig av vekt. Men plasseringa ble bedre
enn hva man kunne tro.
8 plass. Men, det jo ikke akkurat sånne
plasseringer man samler på da.

Over til søndagen, og den individuelle konken.

Tosken meg hadde fått det for meg å begynne å fiske
rett utenfor start i dag.
Var oppe og fisket på Rokosjøen for et par år siden,
og da var det veldig bra akkurat der.
Men, når startskuddet gikk, og jeg så hvor mange
som skulle starte her, visste jeg at det måtte gå galt.

Nå fikk jeg riktig nok brukbart i de første 2 hullene.
(Ca 0,5 kg) Men, så var det stopp. Ble for mye bråk
av mengder med isfiskere som borret i vilden sky.
Ja, jeg og selvsagt. Borret vel 7-8 hull til der.
Forflyttet meg så 200 m østover, til et sted ingen
enda hadde fisket.
Her fant jeg 3-4 hull med noe fisk i. Før det igjen
ble borret inntil meg, og all fisk i nærhet sa takk for seg.

Så, da var på ny klart for forflyttning.
Fisket meg bortover til sagbruket, stort sett
uten å få noe. Hoppet over strekket der Sangnes
familien satt, ville at de skulle få det som eventuelt sto der.
Utenfor sagbruket fant jeg heller ikke mye.
Ikke før jeg gikk litt uttpå.
Der dundret det på noe tungt.
Halte og dro litt i den, før den glapp akkurat i hullet.
Så jo at vannet beveget seg opp akkurat da.
Kritisk øyeblikk akkurat i dette momentet. I kanten.
Ja, og så er det meg og stor fisk da. NOT.
Var nok minst en 6-7 hektos.
Og, rundt var det ikke noe.
Så, da tuslet jeg slukøret tilbake, halvt oppgitt.
Med ca en time igjen.
Plukket noen få abborer på mellomstasjonen hvor jeg
hadde fått fisk. Og, siste 20 minuttene helt uten fisk.
Det var bare ikke min dag.
75 abbor gav 2088 g.
25 plass i Herreklassa.

Men, det som gledet meg, og alle de andre fra Toten,
var at Paal kom drassende med en "tung" pose.
4,7 kg hadde han fått opp. Med blandt annet noen
litt større eksemplarer av arten abbor. Største på ca 9 hg.
Og han vant sensasjonelt( (",) ) hele NM med det.
Neida, Paal er en god fisker han. Særlig når han har
muligheter for å få opp de stoooore.
Velfortjent og Grattis.

Så kom det sørgelige, som jeg akkurat hørte nå.
Og, det ber jeg dere legge ekstra merke til.
Kenneth ringte meg nettopp og fortalte at alle
Lopez varpestikkene han var stjålet.
Fra sekken hans, som sto i min bil.
Mens vi var oppe og sjekket resultatlista.
Hvis noen har sett noe mistenkelig, så si ifra
til oss fra Toten.
Og, synderen, kam ikke regne med å få nåde.
Det her er utrolig simpelt.
Å stjele fra konkurenter sine verktøy er ikke akkurat
det man gjør for å bli populær i miljøet.
Jeg oppfordrer videre synderen til å levere tilbake
stikkene. Så lar vi det være med det.

2 kommentarer:

  1. det var kjett å høre at noe stjeler fra konkurenter. håper dere får tips om hvem som gjordt det.

    SvarSlett
  2. Begynner med å gratulere Norges mesteren !!
    Fikk melding av Kenneth nå nettopp jeg også. Det er kjedelige greier !! og føler med Kenneth.
    Men, men, hittil har jeg fått melding fra 5 kunder som har blitt frastjålet Lopez kullfiber stikker under konkurranser, især under premieutdeling. Så å si alle har merket dette 1. når de er kommet hjem og skal forberede seg til neste konkurranse.
    Du var litt uheldig selv også Odd Henning og ble frastjålet alle dine, dog under andre forhold.
    Det er ikke noe tvil. Desverre fins det en rev blandt oss.

    SvarSlett