Totalt antall sidevisninger

mandag 12. mars 2012

Myshka-NM

Joda, fikk da bestemt meg for å delta
i Myshka NM i helga.
Skulle bare delta i en konkurrnse denne helga.
Og, jeg dro over i friskt mot.
Til Gjesåssjøen, ikke så langt unna Flisa.

På forhånd hadde jeg laget til litt for`
Hadde håp om å kunne fore inn no små mort.
Men, kort sagt, den planen gikk åt skogen.
Det kom ikke noe mort inn på mitt for værtfall.
Og, få mort ble i det hele tatt fanget.

Og, det ble å gå etter abboren, noe jeg vel ikke
akkurat lyktes med.
Særlig da jeg hadde lagt en plan for mort.
De første 2,5 timene fikk jeg 6 abborer, som veide
611 gram. Og, langt nede på resultat listene.
Så, da var det NM toget gått.

Andre økta ble om mulig enda tregere.
Hadde 3 abborer inn til jeg siste 20 minuttene fant
noe gærjørs. 31 sånne ble det, pluss et par abborer.
Endte da opp med 456 g.
Og, nesten like langt nede på resultatlista.

Altså en fiasko dag for meg.

Men, i fare for å surve litt.
Og, jeg har vel vært med for lite i myshka serier,
og slikt.
Men, jeg trodde jo intensjonene i slikt fiske er å kunne
fore inn fisk. Værtfall delvis.
Så, jeg er skuffet over at det blir lagt NM på vann
der morten nesten er fraværende.
Kan jo hende at det var en dårlig dag for mort, men....????

Jeg mener jo at slike myshka stevner mer skulle rette seg mot
vann der det er rikt med mort/abbor, og kanskje litt lenger
ut på våren. Steinsfjorden var etter det jeg skjønner en
ypperlig arena.

Jaja, jeg klager vel for mye.
Jeg var værtfall for denne dagen en alt for dårlig fisker.

Men, en ting kan jeg rette kritikk på.
Det å overholde regler.
For, de ble ikke overholdt.
For tidlig borring i første økt.
Blandt annet.
Og i annet økt.
Der startet jeg i et hjørne.
4 m fra innerste kroken.
Og foret opp dette med håp om... ja.
Dette hullet var flagget under hele konken.
Men, det gikk ikke lang tid før det ble borret helt
innerst i kroken.
Dette bemerket jeg til vedkommende, og han flyttet seg.
Men, i tillegg kom det 3 andre fiskere og fisket i det hullet.
Altså har de ikke oveholdt reglene.
Veit det er vanskelig å se avstand, men....
Forskjellen på 4 og 5 meter bør sees.
Regner med at sånne brudd skjedde ellers også.
jaja, nok klaging.

Gratulerer til alle vinnere. (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar