Totalt antall sidevisninger

søndag 26. april 2009

Trysilcupen

Endelig etter en laaaang vinter var det
klart for sesong avsluttning i Trysil.
På lørdag startet vi på Flensjøen.
En sjø jeg har fisket på 1 gang før.
Gikk derfor til et sted jeg fikk fisk
den gang.
Startet vel 20 meter for nærme land,
men etter denne justeringa ble det fisk.
Fikk fisk jamt og trutt til det var igjen
45 minutter, da ble det nesten bom stopp.
Ch fikk også jamt med fisk hele dagen.
Størrelses messig var det veldig variert.
Fra 250 gram til 10 grams abbor.
Jeg veide inn 9,7 kg og vant herreklassa.
Paal ble nr 2 med 9,2 kg.
Ch vant barneklassa med 2,2 kg.
Så, det var jo stort sett full klaff for oss.
Veteranklassa ble forøvrig vunnet av en
svenske på 10.8 kg.

På søndag var det Eltsjøen som var arenaen
for siste konkurranse i vinter.
Begynte på en plass hvor jeg fikk bra før jul.
Men, nå var det nesten ikke noe å få der for
meg.
Og, slik fortsatte det hele dagen for meg.
Bom på bom.
Fisket sikkert helt feil, og absolutt på feil
sted.
Veide inn bedrøvlige 1,5 kg a 18 abborer.
Ch fikk 1,1 kg på 10 abborer, og han ble nr 2
i barneklassa.
Det viste seg vel at fisken sto veldig lokalt.
Og, at man dessuten kanskje måtte prøve
å fiske helt oppunder iskanten.
Prøvde det jeg og, men merket ikke noe.
Vinneren hadde forøvrig mektige ca 18 kg,
noe som er ny rekord på denne sjøen.
Så, fisk var det nok å få for noen.

Ole Johnny Stenberg dro i land total seieren
med plass siffer 13.

Oppsummering:
En god dag, og en dårlig.
Fisket med tafs og myshka begge dager.
Veldig fornøyd med ch sin innsats.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar