Totalt antall sidevisninger

torsdag 9. april 2009

Østlandsmesterskapet

I følge tradisjonens tro var det i dag
Østlandsmesterskapet på Eina.
Einafjorden er et vann jeg egentlig aldri
blir helt fortrolig med.
Har både gode og meget dårlige erfaringer
derfra, så, håpet var at det var noe fisk
på de plassene jeg veit om.
Føret utover var vel sånn tåelig, når
man bare fulgte strømmen.
Enkelte steder var det dog veldig strevsomt
å komme seg frem.
Begynte å fiske sør for Brudholmen som
vanlig siste årene. Men, der var det svært
lite fisk synes jeg. Og, den sto heller ikke
nede i "dumpa", men i skråningen oppover,
de få som var der.. Så, da var jeg vel
egentlig ute å kjøre alt da. Prøvde på ei
lita grunne øst for odden, men, det ble
nesten resultatløst.
Prøvde enda lengre øst, mellom sivøyene.
På et grunnparti der. Fikk 4-5 fisker i et hull
der, blandt annet en på ca 400 gram.
Men, ikke flere rundt der heller.
Men det ble til at jeg rota rundt der ei stund,
før jeg gikk etter Thomas ganske langt syd.
Jeg har aldri fisket der i området før.
Tenkte jeg skulle se meg om etter nye
fiskesteder til senere fisking.
Det var jo forsåvidt et interresant område der.
Men, fikk bare 2 fisker der og.
Og, nå rant tiden ut for min vedkommende.
Så, man kan vel si at hele konkurransen gikk
rett vest for meg.
Veide inn ca 2,8 kg fordelt på 25 fisker.
Og, det var faktisk mer enn jeg fryktet, og
trodde jeg hadde.
Ble med det nr 14.

Gikk sammen med Thomas inn igjen, og visste
at han hadde bra med fisk, og han ble nr 2 med
ca 8,4 kg. Tom P vant med ca 8,7 kg.
Lag messig ble jeg,Kenneth og Paal nr 3 med ca 9,6 kg.
Det var vel mest fordi K fikk greit med fisk. Ca 4,8 kg
tror jeg.

I dag hadde jeg bestemt meg for bare å pimple med
VIM 55 og 10`er krok på dypt vann, og det fulgte
jeg. Men, i ettertid kan man vel si at det kanskje var dumt.
Burde kanskje brukt mer tafs. Prøvde den forresten
i 3 hull, der det var fisk, uten at det så ut til å
virke noe bedre for meg.

Konklusjonen er at jeg må gjøre meg mye bedre
kjent på de forskjellige fiskeplassene der ute.
Og, kanskje finne noen helt nye alternativer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar