Totalt antall sidevisninger

lørdag 11. april 2009

Grønsjøen(Påkecup del 3)

Avslutningen av årets påskecup skulle i
dag fiskes utpå Totenåsen.
På et vann, som sagt før, jeg aldri har
fisket på.
I et herlig vår vær ville det værtfall bli
en kjempefin dag ute sammen med Ch.
Slik var værtfall min tankegang på vei
utover.

Vi startet utenfor noen skjær som stakk
opp, litt sør øst på vannet.
Jeg fisket med tafs, og Ch med pimpel.
Men, det var generelt lite fisk i det området.
Jeg fikk noen få. Og, det virket som det
var bedre med tafs enn med pimpel.
Knyttet da opp ei stikke med tafs til Ch også.

Vi gikk en tur ned til den søndre bredden,
men fikk lite der også. Bare noen få pinner.
Og, det var en del folk i det området.

Da ble det å ta et nytt valg, og valget falt på
å gå til sør for øya/halvøya(?).
Så ut som et fint område der så jeg. Helt ufisket
enda også. I første hullet der fant jeg bra med
abbor. Ch fikk også 10-12 så fort han kunne
få ned tafsen.
Hadde vel 3 gode hull i det området.
Særlig et, der jeg nok sikkert fikk 70 stk.
Og, mange på mormyshka helt oppunder
isen. Så, da gikk det kjapt.
Ch fikk enda et hull med 10-12 fisker i
også, så det var moro.

Siste 45 minutter gikk vi mot demningen,
uten at vi fikk noe særlig.
Vekta mi ble ca 7 kg på innveiinga, a 174 stk
Ch hadde 1,4 kg.

Og, jeg har vist flaksen og flyten med meg for
tiden. For det ble en ny "pinne" (",)
Akkurat hestehodet foran en del flinke
fiskere. Synes det var mange som hadde fått
bra med fisk faktisk.
Kenneth ble nr 2 med 6,7 kg.
Og, ettersom vi fisket på lag, + at vi hadde med
oss Ch, så dro vi i land lagseieren også.

I Påskecupen dro Kenneth i land seieren sammenlagt.
Gratulerer K.
Jeg ble nr 2, og Thomas 3

Det som gledet meg mest i dag var nok alikevel
Ch`s iver, og vilje til å få fisk, og at han fikk en
del fisk(29 stk). Og, aller mest at han fikk
være med oss å bli fylkesmestere i lag.
Det var kronen på verket.
Han var overveldet over hvor mange premier
han fikk, og var veldig fornøyd.
Dessuten er han snart selvdreven der ute
på isen. Måtte hjelpe han litt med å borre noen
hull i dag, og å få av et par fisker.
Men ellers dreiv han på selv.
Tror vi skal få mange trivlige fiske turer
i fremtiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar