Totalt antall sidevisninger

mandag 21. mars 2011

På`n igjen

Etter ei ukes sykdom, var det befriende
å komme seg ut igjen på pilking.
Konkurranse på Grønsjøen, og jeg regnet
med tunge forhold, da det enda er mye snø
igjen uttpå Totenåsen.
Og, tungt var det.
20-30cm snø, og varierende overvann.
Fra ikke noe, til 20cm.
Litt slitsomt å bevege seg utenfor der alle
andre gikk med andre ord.

Startet der jeg fikk bra i fjor.
Merkelig nok var jeg mutters alene akkurat der.
Og, fisk fikk jeg direkte. Brukbar størrelse
på abboren er det også på disse åsvannene.
Fikk 3-6 abborer i 7-8 hull på rad.
Så, starten var bra den, med ca 2,5 kg den første
timen.
Siden ble det vanskelig.
Og, jeg fant vel aldri igjen noe særlig med fisk.
En her og en der.
Gikk tilbake der jeg startet, og fikk 3-4 til, men
virket som det var helt dødt der.
Siste en og en halvtime satset jeg på ei vik litt
nærmere starten, men her var det også lite.
Noen få hull ga 2-3 abborer.

I mellomtida hadde det blitt kjøligere, og startet
å blåse en del. Samtidig med at jeg var søkkvåt
på beina, ble det utrivelig.
Så, jeg var glad når jeg hørte sluttskuddet.

Alt jeg hadde fått var 69 abborer.
De veide 4329 g.
Men, jeg visste det hadde vært treigt.
Det var bare Frank Hønsen som hadde mer.
Han vant med ca 5,1 kg.
Mye tatt i et hull. Og gammle hull.
Merkelig at jeg ikke fikk en eneste fisk i
noen av mine gammle.
Men, jeg får være fornøyd med min 2 plass.
En grei start på Totencupen.
Men, her kan jeg ikke regne med noe topplassering,
da jeg normalt er svak både på Einavannet, og ikke
minst på Sillongen.
Noe mortefisker uten for, er jeg bare ikke.
Da må jeg ha kjempeflaks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar