Totalt antall sidevisninger

lørdag 12. mars 2011

I himmelrike.

I dag var det dags for meg å debutere
i superpimpel her oppe i Sundsvall.

Taktikken var å gå i ca 30 minutter, og bare
starte å fiske der. Skulle bare vente til jeg
så en eller annen få fisk, og springe i nærheten
av vedkommende.
Så, de første 10 minuttene ga ikke noe fisk.
Men, da så jeg en mann ca 150 meter unna
som nesten lettet som helikopter.
Ja, dere skjønner det sikkert dere som fisker
litt. Det var jo en svenske uten varpestikke.
Rimelig lett å se hva som skjer.

Borret ca 20 meter unna, og satt i fisk direkte.
Ble et 5 kilos hull. Borret et nytt hull, og et
nytt 5 kilos hull.
Det merkelige var, svenskene forsvant.
Mens noen få nye kom til.

Selv fikk jeg noen fisk her og der ei stund etter
de to gode.
Etter ca 2 timer gikk jeg ca 100 meter lengre
vest for der det satt litt folk.
Og dumpet rett opp i et nytt godhull.
Nye ca 5 kilo kom opp i rasende fart.
Så, 3-4 hull med greit med fisk.
Men, bare 2-3 hg fisk.

Siste timen ble litt sløv.
Det var borret opp mye i området, og jeg
prøvde litt i gammle hull.
Uten særlig suksess.
Kanskje jeg fikk 2 kg siste timen????

Og, jeg var vel så der fornøyd med vekta.
Syntest jo det var litt da.
Men, ved innveiinga var det spennende.
Ganske mange i køa med 2 poser, det vil
si 17-18 kg ++++++
Det var vel borti 20 stk som hadde den vekta eller mer.

Da det ble min tur, visste jeg at høyeste til da var
23 kg og noe.
Men, min viste heldigvis 24,3 kg.
Jessss tenkte jeg.
Endelig flaks.
Sto dessuten som en av de siste til innveiing.
Men, det sto en bak meg, som jeg så hadde mye.
Han fikk også 23 kilo og noe.
Så,da kunne endelig jubelen slippes fri.
Det ble min dag i dag.

Fisket bare tafs i dag. på ca 6 m.
Og, måtte lokke litt på borrene.
Flest fikk jeg nok også ca 20-30 cm over bunnen.
177 stk ble det.

Men, blir ikke akkurat noe feiring i kveld for meg.
Guttungen min har visst skadet seg i snowboard bakken
i dag. Ligger på sykehuset.
Nakkeskade.
Håper det går bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar