Totalt antall sidevisninger

søndag 27. mars 2011

Behagelig overrasket

Å få prøve nye vann er noe av det
mest ålreite jeg veit om.
Denne gangen var det Gorningen ved
Siljan hvor det ble avholdt NC for neste
sesong.

Som vanlig hadde jeg sett meg ut et område
som var interresant.
Men, det var 5-6 andre som hadde de samme
tankene gitt.
Og, best av alt 3 lokale fra Pimpel Sør.
Da visste jeg at jeg hadde gått sånn nogenlunde rett.
Fint var det å gå dit også.
Stort sett blankis, som jeg seilte meg frem på.
Greide å tryne en gang da. (",)

Etter 3 bomhull, smalt det skikkelig til i det fjerde.
Nåja, smalt og smalt. Det var jo bare småfisk da.
Men mange. Utrolig mange.
Tror jeg satte ny pers på antall i et hull gitt.
Ble sittende der i 2 timer.
Og regner med at jeg hadde borti 250 fisker der.
Ingen over 60 g da.
Men, hadde nok ca 8,5 kg på det tidspunktet.
Etter dette ble det tregt.
Mange hadde kommet inntill, og borret masse.
Hadde kanskje 3 hull til som ga ca 20 borrer hver.
Ellers nesten ingenting.
Men, jeg var ved valgets kval.
Skulle jeg lete opp fisk på ny, eller truge opp noen her
og der. Jeg valgte det siste.
Er tross alt ikke så lett å lete opp fisk på ukjent vann.
Sett i ettertid kunne det ha vært lurt å gått bittelitt ut
tror jeg. men men.
Med 319 abborer og 11,2 kg må jeg bare se meg fornøyd.
En 3 plass i NC er brukbart det.

2 xc Thomas hadde mer enn meg.
Først og fremst Thomas Hesmyr, som hadde 13,6 kg.
Han fisket jo i området der jeg dreiv, men litt lenger ut.
Så Thomas Ødegård som fikk 11,8 kg.
Begge de to er jo av de mestvinnende i Norge i år.
Og meget dyktige.
Bare å bøye seg i støvet.

Tror jeg gjorde 1 stooooooooor feil i dag.
Jeg startet med tafsfiske.
I "godhullet" mitt, merket jeg at abboren ikke ville ta
kroken ordentlig. Bare slo borti.
Jeg gikk derfor over til Myshka.
Det fungerte jo glimrende det altså.
Fisk på fisk med en gang.
Men, tar bitte litt tid på ca 2 m dybde.
Jeg burde kanskje ha gått over til pimpel i stedet.
Kanskje borrene hadde slått i tafspimpelen i stedet?
Tankene slo meg når jeg hørte, og forsåvidt så, at flere med
høye vekter hadde brukt pimpel.
Der og da virket Myshka riktig.
250 abborer sier vel kanskje det også. Veit ikke helt.
Var vel de siste 1,5 time som gjorde at jeg ikke fikk
høyere vekt uansett.
Ble for feig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar