Totalt antall sidevisninger

søndag 24. februar 2013

FM på Lønnsjøen

Dro ut på Lønnsjøen sammen med Kristin
i dag tidlig.  Jeg var lenge i tvil om jeg i det
hele tatt gadd å dra utover.  Er dørgande lei
av at FM stort sett blir lagt på det samme vannet
de siste årene.  Og, at det i tillegg bruker å være
et svært tregt fiske der. Vi har jo tross alt en del
andre vann her i Oppland det kan fiskes på og.
Synes også at det jo ikke akkurat er fremmende for
å få flere inn i hobbyen våres.  Skjønner godt
de nye som ikke gidder å være med etter å ha vært
på et slikt vann.

Nok om kritikk inntil videre
Jeg og Kristin startet ca midt på vannet. På et velkjent
abborsted for mange.  Derfor startet vel halvparten av
de som var med i dag der.
Men, der var det jo lite fisk i dag.
Ikke et bett der jeg i 4-5 hull.
Dro en tur sørover alene.
Fikk fisk i det andre hullet der, og en i det fjerde.
Prøvde lenger sør også, men ikke noe der.
Gikk tilbake til et av de hullene jeg hadde fått fisk i,
og fikk 2 til.
Men, ikke noe rundt der.
Gikk tilbake til der vi startet, og da hadde det alt gått 2 timer.
Fikk 1 fisk i et gammelt hull der.

Gikk så å pratet med Kristin, som fremdeles var i området.
Hun hadde 2 fisker.  Men, hadde røket myshkan i sekken
etter 1 time.  Jeg dummen hadde gått fra henne.  Med alle kroker.
Det som var posetivt var at hun hadde hatt 4-5 bett på tafsen faktisk.
Men, ikke fått noen av de.  Forståelig nok.  Var vel stort sett myshka
som gjaldt i dag.  Hun hadde blandt annet mistet en større fisk.
Antatt ørret vil jeg tro. Hadde hjulpet med en 3-400 grammer av det slaget.
Hun fikk en fisk til før sluttsignalet, etter at jeg fikk fiksa en myshka til henne.

Selv hadde jeg 5 fisker da det gjensto under en halvtime.
Men fikk plutselig 2 stk i et hull bare 30 m unna der jeg startet for dagen,
og 4 til i hullet ved siden av.  Så jeg hadde gått feil vei ja.
Ytterligere en abbor fikk jeg før sluttsignalet.  I et gammelt hull.
Men, det hadde allikevel vært forferdelig tregt.
Mine 12 abbor veide 570 g.  Og, det var jo ikke all verden.
Ble nr 8.
Kristin ble nr 1 i dameklassen med sine 3 abbor, med 220 g.
Ble nr 3 av alle damer da, Heidi hadde 250 g i junior dame,
Og Sonni hadde 390 g på 6 fisker i veteran damer.
Etter at hun fikk 5 fisker i siste hullet.  Ca 15 minutter før slutt.

Totalvant gjorde G A Løvaas, med 1250 g.  Tror han hadde flest
fisker, med 24 stk.  Han vant hårfint foran Erik Olstad som hadde
1230 g. (21 fisker)  Kenneth ble nr 3 med 1170 g. (18 fisker)

Lagmessig ble vi nr 2, med ca 2,4 kg.  Bak arrangørklubben, som hadde
suverene 3,3 kg. (",)

Det som var bra, var at alle som deltok fikk premie.
29 deltagere.
Det som ikke er så bra synes jeg da,
er at jeg er dørgende lei av glass og sånne rare glassting.
Jeg stuver det jo bare bort i en skuff, og ser det aldri igjen.
Synes det hadde vært bedre om  færre hadde fått premie faktisk,
og at de kunne fått noe annet.
Hva med gavekort hos Thomas f.eks.
Da hadde de støttet ham, og de som ble premiert, hadde
kunne fått hentet inn litt nødvendig utstyr.
Ja ja, bare tanker fra meg da......
Og, det er sikkert varierende ønsker fra deltagerne.

Selvsagt er juniorer og barneklassene unntatt da.
De er kanskje mere glad for glass og pokaler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar