Totalt antall sidevisninger

søndag 10. februar 2013

Nordbytjernet.

Tok turen til Nordbytjernet i går, da jeg ikke
hadde noe bedre å foreta meg.
Eller.....det hadde kanskje vært bedre å sitti i sofaen
å sett på sporten.
Særlig fordi det var skikkelig surt og kaldt.
Isende vind fra nord.
Og, små fisk måtte en regne med å få.
Hvis man da ikke gikk etter mort.
Noe som ikke var min plan, selv om det er det
man vinner på stort sett her.

Og, små fisk startet jeg virkelig med.
I hull 2 og 3 fikk jeg så små abbor som det er mulig å få.
Hvis de veide mer enn 3 gram hver, så var det ikke mye værtfall.
Gikk derfor 50 meter lenger bort.
Og traff på et par ålreite hull i det 10 og 11 hullet for dagen.
Ikke store fisker her heller, men de var da 10 g, og 10-15 stk i hullet.
Og, det slang til og med bonuser på 25 g der. :)
Møtte på Dag E der, og jeg så han fikk et par "større" fisk 5 m lenger ut på
mi linje.  Prøvde litt lenger ut jeg også, og fikk plutselig 4 greie mort. 40-50 grammere.
Men, ikke flere rundt.
Gikk tilbake på linja mi, og fikk noen flere i et par hull.
Men, etter ca 2 timer var det jamt slutt der.
Og jeg regnet ut at jeg hadde ca 1 kg, som jeg faktisk var greit fornøyd med.
Ikke akkurat ofte jeg har hatt over 1 kg på Nordytjernet.
Gikk ut til Paal som satt på midten, han hadde fått dårlig der, så
vi ble enig å bruke de siste minuttene nede ved skogen, der vi har fisket før.
Første hullet der overrasket meg veldig. 4 stk 50 gramms abborer, pluss et
par 10 grammer.  Fikk enda en 50 grammer ved siden av.
Så ble det tråere for meg der.  Fant liksom  ikke helt linja fiskene sto på.
Borret både for dypt og for grunnt.  Havnet oppi en kvisthaug, hvor det
forsvant en krok å greier.
Så var det slutt, og jeg telte fiskene mine.
108 abborer og 5 mort.
De veide 1363 g, og det ble en 6 plass.
Veldig bra premiering på denne konken, og jeg kunne hente meg
1 stk ABU snelle, som Kristin kan bruke til sommeren.
Koster vel borti tusenlappen disse.

Vinneren hadde nesten 3,3 kg.
Med mort regner jeg med.
Synes vel mest synd på Ivar B, som var fattige 13 g unna seieren.
Neste gang går det vettu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar