Totalt antall sidevisninger

søndag 10. februar 2013

Steinsfjorden.

Meninga var at Kristin skulle være med i dag,
men hun hangler enda, og føler seg ikke frisk.
Best å være frisk når man er ute i vinterkulda.
Blir artigst da.  Så, hun la seg under dyna igjen når jeg dro.

Hadde en alternativ plan for hvor jeg skulle fiske, hvis jeg var alene,
og den fulgte jeg.
Startet ved ei bitte lita øy, hvor jeg har vunnet før, men her hadde
jeg ikke et lugg nå.  Begynte såpass mange folk her, at jeg fulgte
planen min tidligere enn ment.
Etter 3 hull stakk jeg videre.  Planen var å prøve noen ny steder, langs
nordre/østre bredden. Tydeligvis flere som hadde den planen.
For det var etterhvert ca 10 mann som dreiv der oppover.
Første fisk for dagen kom i hull nr 6, det var dog en liten mort, som
fikk friheten tilbake.  Og, det tok sin tid før jeg fant noe i det hele tatt.
3 abborer etter ca 45 minutter sier sitt.
Fant så et lite område på ca 5 m dyp, hvor det sto litt større fisk.
Noen 2-3 hg fisker. 2 hull gav ca 2,5 kg.totalt. Christer kom også
innom, og fikk noe der i et par hull.
Men, virket ikke som det sto noe særlig med fisk rundt der.
Prøvde videre på samme dypkant nordover, men det gav bare strøfisker.
Prøvde ved siden av en lokal fisker, som jeg så fikk fisk.
Lå ca 1,5 kg sprellende abborer ved beina hans.  Så også hva han fisket med.
Ismeite stang med stoooor myshka på, på kroken var det en feit mark........
Jaaavellll.  Prøvde rundt der og, men jeg fikk bare 2-3 50 grammere
Slik å forstå ja.
Jeg var feilutstyrt...... (",)

Prøvde videre på kanten nordover, men det gav bare strøfisker videre også.
Etter nesten 3 timer var jeg lei.
Pakket sammen sakene og strøk vestover, til andre siden.
Tok sikkert 15 min å gå dit.
Reinertsen,Olsen og Moløkken satt litt utpå der, og jeg ville prøve i
området.  Det gav noen få fisker her og der i starten.  Fant etterhvert et hull
hvor jeg fikk ca 15 stk 50 grammere.
Hjelper jo på det, men..
Tross alt var det mer fisk i det området.
Men, en snau time blir for lite.
Endte opp med 71 abbor for dagen, og tenker jeg fikk borti
35 stk siste timen.  De var dog noe mindre i str der.
6120 gram ble det totalt, og det er jo tragisk på Steinsfjorden egentlig.
Hadde flaks nok, og fikk premie.  17 plass.
Daaaa er det treigt der altså.
Mange som hadde slitt.

Svendsrud totalvant med snaue 12 kg.
Grattis.

Nå blir det fiskefri et par helger, før det braker løs
med NM helg.
Men, det virker jo som det er vanskelig for meg i år.
Går feil uansett virker det som.  Har ikke noe flyt.
Blir stressa, og gjør feil.
Da er det bare å håpe at det snur på disse ukene frem til NM



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar