Totalt antall sidevisninger

søndag 15. mars 2015

Tirsdagstur.

Som jeg og Paal tok sist Tirsdag.
Og, nok en gang til Skumsjøen.
Oppe i nordenden.

Etter mildværet, hadde faktisk Skumsjøen
steget litt siden sist vi var der.
Skal da ikke normalt være det beste fisket der.
Bruker jo å være best når det er mye nedtappet.

Men, fisket var helt greit det.
Selv om man ikke kunne få veldig mange i hullene.
Det som var litt spesielt, var at fiskene tok
absolutt best på pimpel.
Bruker jo å være best på myshka, men det ville
den ikke ha i det hele tatt denne dagen.

Utenfor elveoset gikk man gjennom øverste islaget,
da det hadde kommet vann fra elva der.
Prøvde så vidt å gå inn i området, men med hull i ene
skoen min, så snudde jeg fort.
Paal kunne derimot fiske der, og det avgjorde nok
tvekampen mellom oss.

Vi fisket i 2,5 time.
Paal hadde 163 abborer mener jeg å huske, ca 6,1 kg.
Jeg hadde 142 stk, de veide ca 5,3 kg.
Helt greit bett altså.

Virker ellers som om det blir mer variasjoner i
størrelse på abborene.
Jeg hadde 5-6 stk som var godt under 10 g,
men også noen som var opp mot 70 g.
Ikke umulig at vi om noen år vil kunne få flere
abborer som  veier noen hg, eller opp mot 1 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar