Totalt antall sidevisninger

søndag 15. mars 2015

Og så Myshka NM

Som var lagt til Steinsfjorden.
Spennende valg forsåvidt det.
Og forventningene var litt høye.
Hadde trua om at det kunne bli bra vekter.

Gikk ut i første ruta,og valgte å fiske ut mot
der jeg antok det var dypest.
Trekte mot Ivar om hvem som skulle ha hjørnet.
Den trekkinga tapte jeg, så jeg gikk noen meter
videre på kanten.
Lagde 2 foringshull  der, og stakk utover for å
la de hvile seg litt, for å se om det var mulig å få
noen raske abborer utover i ruta.
Fikk faktisk 1 liten en i 2 hullet jeg prøvde på dette.
Fortsatte å prøve dette i 20 minutter til, mistet en micro
abbbor i hullet, men utover det hadde jeg ikke et napp.

Gikk tilbake til foringshullene og sjekket om det hadde
kommet inn noe fisk, men det hadde det ikke.
Så,da ble det en ny runde for å se om det var mulig å
få noe fisk i gammle hull.
Men, ingenting.
Ny tur bort i foringshullene.  Ingenting.
Runde nr 3 i ruta ga nada på nytt.
Siste 30 minuttene bestemte jeg meg for å sitte i
foringshullene, for om mulig truge inn noe.
Skvatt til da det nappet når det sto igjen 20 minutter.
Jammen kom det inn ytterligere 2 abborer, før tiden
var over i første økta.
Ultratregt fiske for de fleste.
Selv om det hadde kommet inn noe mort på de grunneste
partiene i ruta siste halvtimen, eller så.
180 g fikk jeg vel på de 4 abborene, og 13 poeng
Ikke akkurat en oppløftende start.

Andre ruta ble lagt noe lenger inn mot land,
og jeg gikk til hjørnet lengst mot sør, og inn
mot land.   Fikk hjørnet denne gangen.
Kunne da på en måte fore opp 3 forskjellige hull.
Den ene med kun jokers.
Lot hullene hvile, og stakk mot midten av ruta.
Og, alt i første hullet fikk jeg 2 pene abborer, og
2 pene morter.  Uten foring.  Noen hull rundt gav
derimot ikke noe.
Gikk tilbake til foringshullene, Men, ikke noe inne der enda.
Ny runde ut til hullet jeg fikk de 4 fiskene i, og fikk en ny
grei mort der,  Ikke mer der, så bestemte meg for at resten
av konken skulle tilbringes ved foringshullene.
Smått om sen begynte det å komme inn fisk der også.
En eller 2 dann og vann. Pendlet mellom de 3 hullene.
Jokersene mine ble tatt av vinden, og fløy langt pokker
i vold, og etter det merket jeg at fisket ble dårligere.
Måtte da prøve noe annet, og begynte å fore på litt mer.
Og igjen kom det en og annen mort inn.
Men, ikke noe kjempefiske akkurat.
Siste 5 minuttene derimot, virket det som det kom inn
en del, da jeg fikk 5 strake 1 hg mort.
Så ble det totalt 19 mort og 9 abborer da.
De veide 2880 g.
Her ble det en 5 poenger.
Sluttsummen ble da 18 poeng.
I utgangspunktet regnet jeg da med å ende mellom 10-15 plass
totalt.
Men, den gang ei.  Jeg endte opp på 5 plass.
Og, faktisk med samme poengsum som de på 3 og 4 plass.
Endte bak de med dårligere enkelt resultat.  Og minst vekt.
Men, jammen var jeg nære pallen igjen.

Svein Kristiansen vant totalt.  Grattis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar