Totalt antall sidevisninger

onsdag 18. mars 2015

Storvatnet(Homb)

Dro på en bitteliten lokal konkurranse
på lørdag.
Har vært jevnlig konkurranser der tidligere,
men jeg har aldri vært der før.
Jeg gikk ut sammen med Kenneth, og vi
valgte etterhvert å gå til høyre for staren.
Vi begynte da i nærheten av der Heidi
vist nok vant sist gang.
Jeg valgte å ikke starte helt inne i vika,
men litt lenger ut, og i kanten.
Bett var det med en gang. et par 30 grammere,
før det kom en del yngel på 5 g.
Flyttet meg da noen meter bort, men her
ble det kun yngel.
Samme med de 2 neste hullene også.
Kun 5 grammere.
Gikk da ca 30 m lenger inn i vika, og da
ble det litt større fisk å få.
Borret litt rundt der, og var 2-10 fisker å få.
Alt fra 5 g til noen få 70 grammere.
Fant etterhvert ut at de største sto grunt.
Men, det var ikke mange å få i hvert hull.
Fikk da noen på ei linje der.
Gikk etterhvert over på andre siden av vika,
og fortsatte på videre der.
Fisk i alle hull, men alt for mange små.
Ofte 20-30 grammere, og svært få 70 grammere.
Surra på slik ut konkurransen.

Hadde sett at Kenneth fikk en del innerst i vika.
Større fisk også, men jeg ville ikke gå inn der
og ødelegge for ham.
Uansett var det veldig liten plass inni der.
Når jeg dreiv å telte fiskene mine kom han bort
til meg.  Sa han hadde over 7 kg.
Jaja, det hadde værtfall ikke jeg.
Telte opp til 166 stk.
Veide de inn til ca 4,5 kg.
Ble litt usikker på den vekta de brukte oppi der.
Var rimelig sikker på at jeg hadde over 5 kg, men...
Samma det.
Kenneth vant med 7,6 kg, på 96 abborer.
Jeg ble nr 3
Hadde uansett vært en ganske artig dag, med fisk
hele tiden.
Og, det hadde jeg egentlig ikke forventet på dette
lille tjernet.
Og, enda rakk jeg ikke å borre på ufiskete steder heller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar