Totalt antall sidevisninger

tirsdag 17. mars 2015

Litt fra myshka konken sist helg

Som var lagt på Sørsåssjøen

Første rute, og jeg valgte å gå til hjørnet
hvor det var antatt minst vann under isen.
Foret på litt i et par hull, og dro ut på
søk etter noen raske fisker rundt om
ellers i ruta.
Første lille runden gav ikke noe.
Men, heller ikke i forhullene var det noe
når jeg kom tilbake etter ca 15 minutter.
Så, da ble det ut på ny runde.
Fikk da først en liten borre i et hull,
og et par hull senere kom det opp 5 små
tasser til.
Men, ikke noe mer der,
Tilbake til forhullene.
Og, når jeg justerte inn dybden, (jeg kom fra
dypere vann) så bøyde bare nappindikatoren
seg nedover.  Og, jeg kjente raskt at det var noe
større på kroken.
Men, samtidig rimelig lett med oppover.
Tenkte det var ei 5 hg brasme.
Men, når den kom mot hullet, så jeg at den var
betraktelig større.  Sikkert 1,5 kg så det ut, der den
seilte forbi undersiden av hullet.
Men, så tok det 5 sekunder, og så bare datt den av
kroken. Kom noen heftige gloser inni meg da.
Kroken må ha sitti ytterst i leppa.
Etter det kjente jeg ikke noe mere i de forhullene.
Men, fikk en enslig borre til lenger ut i ruta.
Veide inn mine 7 små.  Det ble 160 g.
Og en delt 19 plass.
Med den mistede brasma ville jeg blitt nr 1 eller 2.
Ergeligt.

2 ruta, og jeg valgte å gå til kortsiden mot nord,
og et antatt dypere parti.
Som vanlig foret jeg et par hull og tok en runde.
Den gav 1 liten borre.
Som normalt var det ikke fisk i forhullene når jeg
var innom de.
Gikk til rutas grunneste parti, og fikk 3 greie abborer
med en gang, Og, så fikk jeg også en micro mort.
Og, flere som plirret på myshkan, men de var enormt
vanskelige å få på kroken.
 Muligens fordi de var 2-3 grammere. :)
Borret et hull 2 m unna, og på ny fikk jeg et par
20-30 g abborer, før det plirret på myshkan igjen.
Surret med det ei lita stund, før det plutselig beit
ordentlig.  Det var en 100 g abbor, som falt av i hullet.
Jeg var raskt ned i hullet med fingrene, men kjente den
bare sklei gjennom fingrene mine ned i dypet igjen.
Ned igjen med myshkan, og nesten umiddelbart
var det noe som sugde i seg myshkan igjen.
Og, denne var enda større.
Jammen fikk jeg den opp også.
En 5 hg borre gitt.  Kjekt å ha i kassa.
Men, etterpå ble det bare micro mort plirring,
og det var få av de jeg fikk opp.
Gikk tilbake til forhullene, og umiddelbart beit det
på en 50 g abbor der.
Men, ikke noe mer.
Gav opp de hullene, og satset på andre områder
siste halvtimen.
Men, det gav bare 1 ny liten abbor.

Veide da inn 830 g, som gav en 9 plass i den ruta.
Jeg hadde vel da en 8-9 abborer, og 6-7 micro mort.
Fant en abbor til i kassa etter at jeg hadde veid inn,
men den 30 grammeren ville ikke gjort noe fra eller til.
Jeg endte som nr 16 totalt.
Et elendig resultat for meg.

Vant gjorde Børre.
Foran Thomas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar