Totalt antall sidevisninger

torsdag 26. februar 2015

Pimpeltur.

Tok meg fri et par timer fra jobben
i dag.  Dro opp på Skumsjøen sammen med
Paal.
Vi skulle fiske fra ca 14 til kl 17.
Og i sørenden, da det blåste litt mindre der.

Vi startet i "Kenneth" vika. :)
Paal fikk vel borti 10 stk i første hullet.
Jeg fikk en mikro abbor i første. En av de minste
abborene jeg har fått der opp noen gang.
Men, så snudde det alt i 4 hullet, da jeg kjenner
noe går på når jeg lodder dypet.
Tror det er en Ørret, da den går veldig frem og tilbake.
Men, opp kommer en abbor på 3-4 hg.
Den fikk raskt friheten tilbake, så andre kan
få den senere.

Vi fisker oss videre bortover kanten, rundt øya.
(Der var det forøvrig veldig tunge forhold på
isen. Opp til 50 cm snø og overvann.
Ellers var det gode forhold.)
Paal får vesentlig bedre enn meg føler og ser jeg.
Skjønner ikke hva jeg gjør galt.
Vi bruker pimpel begge to,
Jeg prøver også tafs en liten periode, men føler
at det går enda dårligere da.  Mormyshka vil
de ikke ha i det hele tatt.  Bare det er utrolig merkelig.

Til slutt ender vi da i den sørligste vika.
Og jeg finner til slutt ut hvordan man kan få
opp de små rakkerne.
Løser koden for dagen liksom.
Tafs.  Med mye lokking.  For så å holde dønn
stille.  Eller viberere ytterst forsiktig.
Da kan man få litt.

Har ellers  fisket veldig grunt, som vanlig.
Men, i dag så grunt som mulig også.
Der det ikke er vits å bruke tafs, da
selve lokkemeitepimpelen er langt oppe i hullet.
Men, med vanlig pimpel går det, på 5 cm vann.


Paal fikk totalt 97 abborer
Jeg endte opp med 72 stk.
Begge endte opp med ca 2,7 kg.
Kanskje Paal hadde noen få gram mer enn meg.
Jeg ble selvsagt reddet litt av bonusabboren.

Ikke helt den store farten i abborene altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar