Totalt antall sidevisninger

lørdag 21. februar 2015

Myshka stevnet på Jarenvannet.

Fikk med meg Kristin på konkurransen på
Jaren også.
Moro.
Blandet litt mortefor hjemme før vi dro.
Blandet bare sammen noe Gros Gardon.
Enkelt og greit for, til antatt grei størrelse
på mort.
Første ruta startet jeg med å fore på yttre
kanten ut mot dypet.
Kristin startet på andre siden, mot land.
Så snart at Kristin fikk en fin start, så jeg labba
over dit.
Foret etterhvert opp et hull noen meter utenfor
henne.
Tok litt tid før det kom mort inn til meg der.
En og annen, uten at det tok av.
Var et par svinger over til det første hullet
på ytterkanten.  Fikk mort der også, men
syns de var en god del mindre i size.
Siste 45 minuttene derimot, så fløt det bra på
i det hullet jeg foret opp ved Kristin.
Også noen litt bra size mort på 2-3 hg.
Endte opp med 76 mort og 8 abbor.
De veide 6980 g, Og en 3 plass i den ruta.
Innså at jeg hadde startet på feil sted i ruta
for å komme høyere opp.
Uansett så var Kenneth overlegen i den ruta
med 12 kg.
Kristin hadde fine 3460 g.  meget bra syns jeg.

2 ruta, og annen taktikk.
Startet nære land.  Bitte litt vel nære det første hullet.
Litt grunt der.
Borret et nytt hull 6-7 meter lenger ut, og der var det perfekt
dybde.  Og, jeg så raskt at de fleste fisket på den linja.
Borret da raskt et nytt hull 7-8 m lenger bort på samme linje.
Foret opp begge hullene med et par feedere med for.
Og, Morten kom raskt inn.
Ble fort et par kg i kassa.
Før det var tverstopp, kom bare inn bittesmå mort.
15 grammere.  og, det blir det jo ikke mye vekt av.
Hadde foret på med noen små baller. i begge hullene,
og jeg tror det var årsaken til at det stoppet.
20 minutter uten nesten noe mer vekt i posen.
Borret da på et hull 7-8 m lenger ut, og foret der også.
Kom raskt inn noen mort der også, før det ble stille
der også.
Gikk tilbake til hullet innenfor igjen, for om mulig se
om det hadde fått hvilt seg litt, og om det hadde kommet
inn mer fisk.
Jammen hadde det gjort det. Inne i siste timen alt da.
Og, det var bra drag på fiskene.
Tok mange ved å bare legge myshkan på bånn,
og heise forsiktig opp bare noen millimeter over bånn.
Ja, sågar var det at mange tok mens myshkaen lå på bånn.
Gikk litt frem og tilbake i de to hullene.
5 minutter før slutt fikk jeg for dagen min største Mort.
Ca 5 hg.  Artige sånne fisker.
Ble 108 Mort og 2 abborer i den ruta.
7,6 kg ga en 4 plass i ruta.
Totalt ble det en 3 plass sammenlagt.
med samme plassiffer som vinneren.
Som var Kjell Joar.  Som vant 2 ruta med 10,8 kg.
Kampen om 2 plassen tapte jeg med ca 800 g mindre
i vekt.
Hva så med Kristin i 2 ruta?
Hun satt et godt stykke fra meg, så jeg visste ikke noe
før jeg kom inn for veiing.
Hun hadde fått noen større abborer i starten,
før det hadde blitt lite mot slutten.
Endte opp med litt over 3 kg.
Sammenlagt endte hun opp med 14 plass av totalt 24 deltagere.
Syns det er meget bra jeg.
Kun 2 gangen hun er på isen i vinter.
Var nesten så hun hadde lyst til å være med å fiske i mårra
også. Men, det blir det nok ikke noe av.
Blir noe annet å fly rundt på Mjøsa, og lete etter abbor.
Noe helt annet stress det.
Hun har nok litt mye vondt i armene, og er litt svak i de.
Uansett en artig dag for oss begge i dag, og hyggelig
at det ga mersmak for henne.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar