Totalt antall sidevisninger

lørdag 6. april 2013

Sør Næra

Dro opp dit sammen med Kenneth i dag.
Madammen hadde ting å ordne i Oslo.

Bare et problem som gjorde ting litt vanskelig.
Helt maroder i hofta.  Har murret der ei stund,
men slo ut i full blomst i natt, etter at jeg dreiv å
jobbet her hjemme med oppussing i går.
Så, da måtte jeg finne ut alternativ fiskeplass.
Greier ikke gå veldig fort og langt.

Men, stedet leverte fra start det.
Fisk i det andre hullet alt.  Men, ikke alt for mange i
hullene. Og, ikke de aller største fiskene akkurat.
Men, jevnt med fisk de første 2 timene.
Halvtregt selvsagt, men det var forventet.
Etter ca 2 timer var det derimot nesten tverrstopp.
Bare en og annen hist og pist.
Surra nok for lenge rundt på denne flekken jeg og Kenneth
dreiv på.
Når jeg så siste halvtimen gikk 100 m lenger nord, fant jeg
igjen noe fisk. Og avsluttet konkurransen i det aller beste
hullet for dagen.
Tror det ble ca 25 fisk der.  Etter å ha trælet med å få de
i gang der også.  Og, det var uten unntak.  Tok som oftest
ca 1 minutter før det kom fisk som beit.
Brukte nesten kun tafs i dag. Prøvde pimpel, men synes fiskene
ble mindre da.  Kenneth hadde motsatt erfaring, så det gjaldt
sikkert bare å finne fiskene.  Myshkaen prøvde jeg også,
helt uten resultat.
Endte opp med 165 abborer, som veide 7160 g.
Ble en 6 plass av det.
Helt greit resultat ut fra bevegelses mulighetene mine.
Hadde jeg gått de 100 meteren nordover 30 minutter før,
så ville det blitt anderledes.
Men, hvisomatte........

Så får vi se åssen det blir i morgen.
Blir vel "hælvete i nord" som  gjelder.
Relatert til sykkelsporten.
Nå skal ikke vi på noe brostein, men...
Kan bli et halvtungt føre.
Spørs hvor langt jeg kommer meg oppover

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar