Totalt antall sidevisninger

mandag 7. januar 2013

Ja, som sagt......

...så dro vi på konkurranse på Vingersjøen i går
søndag da. Vi var tidlig nok ute, så jeg rakk å knyte
noen tafser først.
Mille var også med, og det liker hun jo.  Selv om
å sitte i bilen under konkurransen sikkert ikke var mest
populært hos henne.  Elsker å være med å fiske.

Det var kjempeforhold på isen, og lett å forflytte seg.
Vi gikk over på nordsiden, eller gullkysten (?????) som jeg
tror de kaller det.
Det viste seg raskt, syntest jeg da, at det ikke var noe særlig med fisk
der.  Selv om Kristin fikk 12 stk i første hullet.  Og ledet 12-0.
Det var lite rundt, og de var små.
Kristin fikk dessuten en telefon fra dattera sin, og fikk høre
at hun var syk, og ble  nok veldig bekymret for henne.
Jeg så det klart på henne.  Motivasjonen sank dramatisk mye.
Hun hadde nok lyst til å avbryte konken og dra til henne i Oslo.
Men, det var jo heller ikke noe vits, da hun ikke kunne gjøre noe.
Dette var allerede etter 20 minutter.
Og, jeg merket resten av konken at tankene hennes var et annet sted.

Vi gikk en del sørøstover, der det satt 6-7 stk.
Jeg borret et hull utenfor der de satt, og traff fisk direkte.
Hadde garantert 2 kg på 10 minutter der, i 2 hull.
På pimpel.
Men andre kom til, og alt roet seg.
Siden ble Kristin sittende der, hun brukte myshka i gammle hull.
Mens jeg rotet rundt på `"halve" Vingersjøen uten å finne noe mer.
Bare noen få siste 15  minuttene, ved Finn E, og Tommy.

Kristin hadde fått fisk, men hun var absolutt ikke fornøyd.
Ble for få, og små fisk.
Hun hadde 47 abborer, som veide 1416 g
Det ble en 7 plass av 8 damer av det.
Men, hun er unnskyldt for det.
Nybegynner,med tankene et annet sted, og med veilederen hennes
som ikke finner fisk, så blir det slik.
Selv hadde jeg 97 abbor, som veide 3338 g.
Som det ble en 13 plass av.  Jevn i helga plasseringsmessig.

Totalvant gjorde Thomas, med ca 6,5 kg.
Halvdan hadde også fått brukbart, med 4,8 kg
Dette gjorde at vi vant lagkonken.
Takk til dere karer.

Så kommer vinterens viktigste konkurranse til helga.
Klubbmesterskapet på lørdag.
Da satser vi på fullt igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar