Totalt antall sidevisninger

mandag 14. januar 2013

Helgas fiske

Startet med en rundtur på Skumsjøen
på fredagseftan.  Var uttpå fra ca kl 12 til 15.
Møtte Halvdan der oppe tilfeldigvis, og vi tok
en dryg runde, for å sjekke is,gangforhold og fisket.
Gangforholdene var vekslende. Partier som var veldig
fine, og partier som var tunge,med snø og overvann.
Der det var tungt var et ca 30 (Varierende) cm med snø/sørpe.
Slik jeg ser det så var ca 30-40 % av sjøen tunggått.
Mens resten var glimrende.
Selve fisket virket ytterst tregt for dagen.
Kanskje det ble for sent på dagen.
Var over ca 50 % av vannet, og hadde ikke noen steder
noe særlig med fisk. Vil tro jeg borret ca 30 hull, på
potensielle plasser.  Hadde maks 3 fisker i hullet, og mange
som ga ikke noe.
Hadde totalt 22 abborer, og det sier et meste.
Halvdan hadde vel ca dobbelt så mange som meg, han traff
på et par brukbare hull.
Håpet er at bettet tar seg opp til NC der om  2 uker.

På lørdag var det KM på Eriksrudtjernet.
Her var også Kristin med.
Ettersom det var ca 15 -16 minusgrader, ville Kristin gjerne
sitte der sola ville komme frem, det var jo helt greit for meg.
Hender det kan være litt fisk der også.
Mens hun startet i sola, gikk jeg 100 m vestenfor der, til
en plass jeg fikk en del på i romjula.
Her var det stort sett tomt nå.
15 minutters fiske ga 3 fisk.
Gikk tilbake til Kristin, og hun hadde fått 12 stk alt sa hun.
Bra start for henne.
Borret 2 hull der, og fikk noen, men gikk unna, da jeg ville
at Kristin skulle få fortsette der alene.
Gikk 50-60 m lengre østover.
Og fikk 5-6 hull på rad med 3-5 fisker i.
Etterhvert kom Kristin etter, fordi der hun hadde sittet hadde
kommet i skyggen, og der jeg var, hadde sola kommet.
Dessuten fikk hun ikke så mange flere der sa hun.
Jeg trasket så videre etter ei stund.
På leit etter fisk.
Så Halvdan fikk en del fisk innerst i vika lenger øst for meg,
men tenkte at han kunne få de for seg selv.
Så stakk andre steder.
Det var kanskje en tabbe.
Fant aldri noe særlig mer.
Var innom et sted der Thomas og Terje S satt,
fikk bare noen få der, mens de tok flere.
Rotet fælt med utstyret her også.
Sene surr delux, og bare tull ei stund.
Og, når jeg hadde fått knytt opp igjen, så fikk jeg
nytt sene brudd.
Ojjj som jeg surra.

Gikk midt på sjøen, ligger ei slags grunne der, som kan inneholde
fisk, men den gang ei.
Møtte forøvrig Kristin der.  Hun var så kald, at hun ga seg.
30 minutter før slutt.
Hun har nok litt for lite gode klær enda, dette må vi få en
ordning på snarest.
Litt lite herdet er hun vel også.
Har dog kjøpt en sånn Zippo håndvarmer, og den hadde
hjulpet bra sa hun.

Siste 10 minuttene gikk jeg tilbake til der Kristin startet,
og fikk 4-5 fisker til der.
Så var det slutt, og jeg visste at jeg lå langt bak resultatmessig.
Jeg hadde 52 abbor og en mort.
Som veide 2820 g.  5 plass ble det.
Halvdan vant herreklassa på ca 6,7 kg.
(Så, jeg burde kanskje ha tatt turen inn i vika der han satt) :)
Bra fisket av ham, og grattis.
Thomas var hakk i hæl ham, med ca 6,5 kg.

Kristin hadde 22 abbor og 5 mort(Som viser at hun sitter å
truger litt, og da fikk hun  mortene) De veide 1750 g.
Hun ble med det nr 2 i dameklassa, bak Heidi, som hadde ca 2,7 kg

På søndag tok vi fiskefri.  Men dreiv heller i heimen med oppussing.
Litt varmere det. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar