Totalt antall sidevisninger

tirsdag 24. mai 2011

Lag NM

Sist helg ble det avhold Lag NM i moderne
meite i Bjørkelangskanalen.

Vi i G & T var forberedt på lauefiske.
Og, eventuelt skimmers/brasme på TAP.
Alt ettersom hvor man satt.

Jeg trekte peg 6 på oversiden av brua på dag 1.
Trøbblet veldig med å finne noe bra tackler til TAP,
da jeg hadde skrevet feil på de fleste.
Og, da det var overraskende dypt akkurat her.
Djuprenna gikk fra midten og over på andre siden.
Mens, de første 4 meterene var grunne.

Dette gjorde at jeg kom veldig skjevt ut.
Fikk svært lite på TAP plassen.
Og svært sjeldent laue inn på 3 m toppknytt.
Så, etter 2 timer lå jeg desidert sist.
Gikk da til det skrittet å fisket etter laue på
4 m toppknytt, for om eventuelt redde noen
plasseringer. Er ikke akkurat tilhenger av å
hente laua så langt utenfra, men må man så må man.
Og, dette virket vel sånn passe brukbart.
En brukbar spurt ble det.
Endte opp med 5560 g, og faktisk en 2 plass på seksjon.

Thomas og Ralf hadde også fisket brukbart, med en 2
og en 3 plass. Så, etter første dag lå vi på delt 2 plass.

Dag 2 hadde vi på laget bestemt at vi skulle fiske på
samme seksjoner, da vi jo visste hva som ventet oss.
Og, vi hadde riktig flaks, da både Thomas og Ralf trekte
samme peg som på lørdag.
Selv trekte jeg en peg lengre opp.
Og, det var merkelig en peg som var helt anderledes enn
den nedenfor.
Her var det nesten jevn dybde hele veien over.
ca 1,5-1,6 m
Laget en TAP plass midt i, og håpet inderlig å få laua nærmere.
Tap plassen leverte en del fra starten. (Forøvrig hadde jeg satt
opp 5 m toppknytten til å fiske samme sted.)
Fikk noen brukbare morter, og en skimmers på ca 3 hg.
Men, synes at fiskene ble mindre og mindre.
Dessuten hadde jeg fått laua inn på 2 m toppknytt.
Og, jeg visste at da skulle det mye til for at ikke dette var best.
Så, det ble stort sett lauefiske. Selv om de var små.
Helt ned i 5 g. Men de fleste lå vel på mellom 10-15 g.
Var ute 3 ganger til under konken på TAP plassen, men
sto bare småfisk der.
Så, det ble med å pumpe smålaue.
Totalt ble det 7,3 kg og heldigvis en seksjonsseier.
Thomas og Ralf hadde også gjort det storveis i dag.
Med seksjonsseire begge to.
Og, da kunne ingen nekte oss tittelen.
For tredje året i rad.

Synes Bjørkelangkanalen er et fint sted å arrangere
konkurranse i. Da det er utfordrende, og man må
tenke taktisk. Dessuten er det stort sett jevne pegger.
Hvor ingen utmerker seg egentlig.
Det som var dumt for helga, var kanskje at det var vel
få lag som stilte. Bare 6 lag er vel i underkant.
Men, skjønner folk som prioriterer annet.

Så til kritikken.
Og, det var premieringa.
Etter å ha betalt inn 600 pr lag, og fisket i 2 dager,
så kunne premien ha vært litt mer enn en blikkmedalje.
(Forøvrig med bilde av en som sitter å fisker på isen)
Må bare si at det var skuffende.
Ikke det at jeg fisker for å få premier.
Jeg fisker og konkurerer for at det er moro.
Men, skuffende var det.

1 kommentar:

  1. Enig Odd H :(

    Dårlig at vi ikke hadde ordnet premier, må bare beklage dette. Vi har en jobb internt i styre her.

    Finn E

    SvarSlett