Totalt antall sidevisninger

mandag 9. mai 2011

Ørebro Open

Dag 1 - Lørdag

Forventningene var store foran
årets Ørebro Open.
Kunne jeg få knekket en kode der?
På forhånd trodde både jeg og Thomas
at det skulle bli et rotterace etter laue.
Og, hadde tatt grep for å prøve å henge på.

Jeg trekte peg 14. Ganske langt ned på strekka.
Og rimelig langt unna der jeg fisket i fjor.
Visste vel at det normalt kan være noe mer
skimmers/brasmer her.
Og, jeg stusset en del, da ingen av svenskene ved siden
av meg satte opp lauestenger.
Jaså, her går det i skimmers ja. tenkte jeg.

Jeg fulgte nå planene mine jeg.
13 m TAP. Der var ca 2,5 m dyp.
5 m Toppknytt, hvor det var ca 2 m.
Og en del 3-2 m for laue.

Kan med en gang si, at noe laue ble det
vanskelig å få.
Jeg fikk kanskje 20 til sammen.
Så, svenskene var riktig informert de.
Det ble å gå for TAP plassen.
Her fikk jeg skimmers av og til.
Men, mistet alt for mange.
Og de 2 største mistet jeg på vei inn.
2 halvkiloer.
Slik fortsatte det. Mistet mistet mistet.
Prøvde å bytte ut kroker. Prøvde å nappe
anderledes. Hardere løsere.
Var strikken for hard??? Brukte en 1 mm elastikk.
Men, da jeg fikk en 50 g abbor, dro den ut 2 m med strikk.
Gud hvor jeg sleit.
Bare siste 5 minuttene mistet jeg 3 fisk.
Så,hva var galt???
Jeg har vel mine meninger i ettertid.
Gått ned helt til 20 krok?
Hentet en topp med 0,8 mm elastikk??

Endte opp med ca 3,2 kg, og en nest siste plass.
Jeg burde med normal "uttelling" ha hatt det dobbelte.
Ergret meg hele kvelden gitt.

Dag 2. - Søndag.
Og, det var tid for litt testing.
Prøve litt andre ting.

Trekte peg 27. Noe lengre opp i elva.
Og, det hadde vært noe mindre fisk her totalt
sett på lørdag.
Satset på å fiske TAP på 9 m.
Hvor det akkurat like dypt som på 13 m.
Og, i tilfelle det kunne være noe laue,
så satte jeg opp en 3 m, bare for å sjekke.
Og, så la jeg en 2 m uoppsatt ved siden av.

På første utlegg gikk duppen rett ned.
Hadde jeg virkelig loddet dypet så galt?
Neida, det hadde tatt en skimmers på tur ned.
Jaja, her kan det bli moro tenkte jeg.
Slik ble det ikke.
Tok en 4-5 fisker til, før det ble heldødt.
Prøvde en del ting for å få det i gang igjen,
men neida.
I mellomtider hadde jeg kastet litt lauefor
på 3 m. Og, tilfeldigvis, så jeg noen skygger nedi der.
Så jeg prøvde laua da.
Og, jommen var det ikke laue til stede gitt.
Fikk de inn på 2 meteren også, etter å kjapt
å fått den frem.
Så, da ble det laue fiske da.
Som gikk litt i bølger.
Av og til fisk med en gang man kastet ut.
Av og til måtte jeg vente i 20 sek.
Men, fordi jeg ante at jeg dro inn på og kanskje
forbi mine konkurenter ved siden av, fortsatte
jeg med mitt. De fisket skimmers/brasmer.
Når det gjensto 1 time, ser jeg at naboen til venstre
hiver fullt av for ut foran føttene sine.
Hele tida spruter det ut no.
Jaha, taktikk ja.
Når det gjenstår 45 minutter slutter laue bettet.
Det er som man skulle skåret med en nyslipt kniv.
Fra frenetisk jobbing, til null. Null og null.
Her kan det jo også ha kommet inn ei gjeddemadamm da.
Jaja, jeg kopper i litt på TAP plassen, og
får da 3 små morter siste 20 minuttene.
Hadde jo egentlig overgitt den plassen, mot lauefisket.
Ikke rart den ikke leverer noe.

Endte da tross alt opp med 6880 g, som ble en 3 plass
på seksjonen.
Fikk ca 350 lauer regnet jeg ut, på ca 2 timer og 15 min.
Og, kanskje 1 kg på annen fisk.
Må vel bare være fornøyd med plasseringa for dagen.

Totalt i Ørebro Open ble jeg nr 17.
Ikke helt det jeg hadde håpet.
Men, med store deler av den svenske eliten til stede,
så må man regne med å få litt bank.
Herr Tono vant overlegent. Med 2 seksjonsseiere.
Og over 28 kg.

Og, jeg satt tilbake med inntrykket av at jeg ikke
har knekket noe kode for Svartåen i Ørebro.
Men, jeg vil prøve igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar