Totalt antall sidevisninger

søndag 15. mai 2011

GP igjen.

I Nitelva ved Hellerud.
20 tøffe fiskere møtte opp.
De ble fordelt på 4 seksjoner.
Og, selvsagt måtte jeg trekke på
den det var lengst å gå til.
Peg 26.

Satte opp en ganske kort TAP, da det blåste
til dels friskt, og jeg har hatt noe vondt i skuldrene
i det siste. Jeg ville derfor ikke sitte å holde
igjen mot vinden den hele dagen.
Gamblet derfor med å fiske bolo på ca 25 m i stedet.
Selv om jeg aldri har fisket bolo før.
Dette var helt nytt for meg.
Ellers en del Lauestenger 2-5 m.

TAP plassen ga bare noen få lauer gjennom hele
konkurransen. Helt bortkastet.
Så, det gikk litt i laue da.
Synes 4-5 m ettter laue er for langt.
På 3 meteren var det alt for mye vannliljer,
gress, osv, det var som en vegg nesten, og det var
nesten ikke fiskbart der.
Fikk ganske fort laue inn på 2 meteren, men sleit
virkelig med å få laua til å stå på foret.
Den ville heller stå helt oppe i keepnettet.
Så, det hadde vært bedre med ei lauestang på 1,2 m.
Slikt har jeg jo ikke.
Uansett, det ble aldri noe rytme, eller noe fart i lauefisket.
Men, når man ikke fikk noe annet, så....
Jo, gikk ut på bolo siste 45 minutter.
Fikk ganske raskt ei brasme.
Men, her sleit jeg veldig med masse "gress "på bunnen.
Jaja, kanskje jeg fisket feil også.
Må teste ut mer, finne ut mer.
Mistet ei brasme til i gresset, og hadde flere napp.
Men noe fisk fikk jeg ikke opp.
Endte da opp med 4,6 kg.
Det ble en 3 plass på seksjonen.
Da jeg visste at både Arild, som fikk jevn og
trutt med brasmer på feeder, og Finn E, som
hadde en riktig god sluttspurt med brasmer og
buker på bolo, hadde mye mer enn meg.
Arild hadde 10,4 kg, og ble totalt nr 2 på
hele konken, mens Finn E total vant hele
greia, med litt over 12 kg.
Gratulerer.

Andre Seksjonsseire hadde Ivar B.
(Som leder GP serien etter 2 runder med 2
seksjonseire.)
Rolf Magnus, og Fjellis tok også fine seksjonsseire.

2 kommentarer:

  1. Hei Odd Henning,

    Har du ikke slik ljå som du skrur fast på hovskaftet, slik at du kunne tatt bort liljene på 3-meteren?

    SvarSlett
  2. Jo, har det. Men, jeg feilberegnet vel noe.
    Ville ha lauene inn på 2,5-2 m.
    Og, så hadde jeg en kort brasmeplass rett utenfor
    dette brasket. På grunn av den vinden.
    I det hele tatt gikk planen min feil.

    SvarSlett