Totalt antall sidevisninger

søndag 5. juni 2011

24 t

I Åkersvika.

Og, trodde jeg hadde forberedt meg godt.
Brukt sikkert over 10 timer til forberedelser.
Bagging tackler mm. (",)
Forventet en god del mort på distansen 10-15 m fra land.

Vi ble 7 lag, pluss Cato fra start.
David og jeg trekte peg 2. Helt greit det.
Men, starten ble utrolig treg.
Så godt som ikke noe mort inne.
Vi hadde en Brasme/Mort plass på ca 30 m,
som David fisket match på.
Han tok stødig med mort der i første økta.
Feeder ville den ikke vite av, jeg prøvde noen
ganger, og endte om med 2 stk hele første økta der ute.
Det kom inn litt mort på kort siste 30 minuttene,
så vektene krøp litt opp.
Laget vårt ledet etter første økt, og, det var David`s
fortjenste. Med dobbelt så mye i vekt som meg.

Andre økta startet slow.
Men, etter ca 1,5 time blåste det opp fra øst, og
det kom mort inn.
Ikke kjempemasse, men noe.
David hadde forøvrig drivi ute på Matchplassen,
og fått en del på forhånd.
Også denne økta dro vi fra de andre lagene.
Fordi, David var i sitt ess. Han er rett og slett dyktig
med matchstangea.
Og, dro forter og jevnere på tap plassen enn meg.

Tredje økta startet kl 23, og jeg var helt ør i hodet.
Prøvde kort plassen i ca 15 min, uten napp.
Og, tok da den idiotiske avgjørelsen om å
prøve å sove et par timer.
Tja, sove fikk jeg da heller ikke.
David ringte ca kl 01, og sa at han hadde fått 2 brasmer.
Usj tenkte jeg. Jeg ser da ikke noe i mørket likevel,
og valgte å ligge nedpå enda lenger.
Sto opp kl 0230, og da hadde David fått 6 brasmer.
Kastet ut feederen jeg også, og hadde raskt på ei
brasme, som jeg mistet. Sena røk.
Fikk så en, så ble det dødt.
Fra peg 1(Tommy/Fjellis), så vi at de fikk en del brasmer på slutten av økta.
Hos oss sto det bare mort.
Selv fisket jeg siste 1,5 time etter stor laue på 3 m.
Litt vekt tenkte jeg.
Nai, det var på denne natt økta vi/mest meg, hadde dummet
oss ut. Det viste seg under veiing.
Ivar/Dimman som satt peg 7 hadde masse brasmer.
Samme hadde Thomas/Broberg på peg 6.
Og, de hadde ca 75-80 kg hver seg(lag), denne nattøkta.
Mens vi hadde ca 30 kg tilsammen.
Huffhuff

Siste økta ble derfor bare en transportetappe for oss.
Kanskje prøve å komme opp på 3 plass.
Vi prøvde å få inn brasmer, men det kom ingen.
Hadde litt mort på tap plassen. Noen av og til.
Gikk vel grundig lei.
Ble vel den økta med jevnest vekter totalt sett
over alle mann.
David hadde selvsagt mer enn meg i siste økta også.

Vi endte opp med totalt ca 92 ,5 kg.
Vant gjorde Thomas/Broberg med ca 136 kg.
2 ble Trysilgutta med ca 124 kg.
3 kom Tommy/Fjellis med ca 97,7 kg.

De siste 3 lagene lå på 39 - 27 kg.
Og, det skal bemerkes at de fisket på de midterste
peggene.

Sluttsetning.
Jeg sov i timen, derfor har jeg skylda for at vi bare
ble nr 4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar