Totalt antall sidevisninger

lørdag 3. april 2010

Påskecup nr 4

På Grønnsjøen på Totenåsen.
Et vann med masse abbor på. Fra 30-200 g.
Og, i dag var den i bettet. Hvis man fant den selvsagt.

Grått og trist vær, men ikke noe særlig nedbør og vind
værtfall. Og overraskende god deltagelse så langt til skogs.
Tror vi var ca 60 stk. Det er kjempebra.

Jeg startet fisket der jeg fikk 7 kg i fjor, men som før
erfart i år, der var det jo ikke akkurat noe særlig med fisk.
Tror kanskje jeg fikk 7-8 små abbor fordelt på 10 hull.
Abboren sto nok litt dypere i år.
Og, etterhvert fikk jeg et par gode hull litt lengre ut i vannet.
Utenfor et par skjær.
På 3-4 m dyp.
Tok tafsen så det sang etter.
Men, etterpå hadde jeg ca 10 hull med få fisker i 2-5 stk.
Før jeg igjen kom over et område med mere abbor på.
Værtfall ett kjempehull. med ca 2,5 kg i.
Siste 45 minutter ble derimot litt for trå igjen.
Og, med en liten bomrunde selvsagt.
Må liksom gjøre noe dumt hver konkurranse.

Totalt ble det 175 abborer, som veide 8508 g.
Hadde vel 6 stk abbor om veide ca 200 g.
Dessverre ble det 120 g for lite.
For det ble veldig jevnt på de 3 første plassene.
Remi Andre Olsen vant med 8624 g.
Foran Thomas Hesmyr med 8600 g.
Gratulerer til flinke fiskere.
Moro at de lykkes, særlig når de har dratt så langt,
for å fiske på Toten i påska.

Ellers mange gode vekter. Flere mellom 5 til 6,3 kg.
Også til Jim Bekken, som holdt unna til totalseieren
i påskecupen på Toten 2010.
Gratulerer til han
Jeg ble selv nr 2 sammenlagt 2 poeng bak ham.
På 3 dje ble Kenneth Ottosen.

Ellers må man nevne juniorjenta Heidi Sveen, om var
overlegen vinner i junior klassa. Ser ut til å bli en god
isfisker.
Haldis Ulsrudstuen vant dameklassa totalt.

Ellers vil jeg si at det er ganske overraskende at et vann
som ligger langt inne på skauen, og som ligger så høyt
( ca 600 m ??) kan produserer såpass mengder med abbor.
Og, at det i tillegg er slengere på 200-250 g.
Men, til de som ikke er ærlig godt kjent på Totenåsen, kan det
nevnes at det er flere gode abborvann der ute.
Som ikke har noe problemer med å levere vekter under
konkurranser på våren.
Problemet er stort sett parkeringsmuligheter. Og, snømengder
til dels.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar