Totalt antall sidevisninger

fredag 2. april 2010

Påskecup nr 3.

På Skumsjøen.
Og, i snøvær selvfølgelig.
Gir seg vist ikke den vinteren.
Men, gangforholdene var så gode som det
sjeldent er der oppe på denne tida. Bitte litt snø/slaps
på toppen av ca 50 cm is.

Ca 60 fiskere la ut med godt mot, og halvparten endte
vel sin ferd oppe i oset, eller i nærheten. Er jo normalt
stedet å være på disse langfredagskonkurransene.
Så også i år. De klart største vektene kom derfra.

Selvsagt var også jeg der oppe. Og, jeg fisket veldig grunt.
Hadde vel ikke noen ekstremt gode hull, men flere med
20-25 abborer i. Fisket de første 2,5 timene rundt Kenneth,
som satt i samme hullet i 2 timer og dro fisk.
Tror alikevel at jeg holdt nogenlunde følge med ham.
Fordi det så ut til at jeg fikk litt større fisk enn ham.
De største(ca 40 grammere) (",), så ut til å stå helt innerst,
der det nesten ikke var vann under isen.
Dreiv stort sett der det var 5-20 cm vann under isen.
Og, fisket bare med myshka. Måtte riktignok bruke
en bitte liten en, og 0,10 sene. Ville ikke ta på den normale
gullmyshkaen jeg bruker.

Dagens tabbe gjorde jeg etter ca 3 timer. da jeg valgte
å gå på sørsiden av øya. Der fikk jeg jo ganske lite. Dog
noen på tafs. Tok til fornuften og gikk tilbake til oset.
Men, 50-60 m lenger sør for hvor de andre satt.
Og, der fant jeg igjen greit med abbor. Rakk dessverre
bare ca 15 minutter fiske der da.

Det ble totalt 233 abbor, og en skranten ørrett.
Som veide 6910 g. Slo Kenneth med 80 g, selv om han
hadde 33 abborer mere enn meg. Så, valget med å fiske
grunt slo til.
Vant gjorde derimot Tom Erling Haugen med 7970 g.
Kjempebra fisket det. Grattis.
Selv ble jeg nr 2, og Kenneth nr 3.
Gratulerer ellers til alle klassevinnere.

Totalt i Påskecupen dro jeg og K innpå noe i sammendraget,
men er nok noen poeng for langt bak til å kjempe om seieren.
Ventelig står det mellom Jim Bekken og Per E Hellerud.
Morgendagen får nå vise hva som skjer.
Bare bettet er greit er jeg fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar