Totalt antall sidevisninger

lørdag 10. april 2010

Næra 10/4

Og konkurranse bare i sør Næra.
Jeg gikk helt ned til Sagbruket, altså så langt
man kan. Fikk jo brukbart nedi der i fjor.
Men, etter 10-15 bomhull, spredd utover,
gikk jeg derfra. Og, i etterkant, sikkert litt for
tidlig. Da de fant fisk etterhvert de som ble igjen.
Men, på "mine" steder sto det ikke noe.

Gikk derfor på noen andre steder jeg veit om.
Uten særlig lykke. Fikk noen få her og der bare.
Hadde delvis selskap med Kenneth på turen,
og han fikk om mulig enda mindre enn meg.

Når det sto igjen 40 minutter var jeg kommet ganske
nær der vi gikk ut. og, endelig fant jeg fisk.
Om enn, en time for sent.
Men, fikk da et par gode hull.
Tok nok ca 5 kg på de minuttene.
Så, med en time ekstra der, så hadde jeg nok kunnet
hevde meg skikkelig.
Sto masse fisk der på mellom 40-100 g.
Merkelig nok fikk ikke Kenneth noe der heller.
Han hadde nok skikkelig uflaks i dag.
Tenker han kommer sterkt tilbake i mårra jeg.

Totalt hadde jeg 154 abborer som veide 7 kg.
Ble da en 11 plass på det, da det var mange som ikke
hadde funnet godplassene.
Men, noen hadde selvsagt det.
Og gode vekter ble det.
Ikke uventet vant PH med godt over 14 kg.
Er nok den absolutt dyktigste isfiskeren vi
har i landet han. Selv om han ikke topper rankingen
min. Men, det hadde han antagligvis, om han hadde
kunnet konkurrere mer.
Thomas Ø ble en god nr 2 med 13,3 kg.
Så, ikke tvil om at vi sendte rette karer til nordisk.
Remi Andre ble nr 3 med 13 kg.
Mens vektene videre altså sank trutt og jamt(og fort)
ned til 7 kg.

Vidar Komperud vant veteranklassen med fine 10 kg.
Godt fisket det.
Flink var også Kjersti Solli med 9,6 kg. som hun selvsagt
vant dameklassa med.

Fisket stort sett med tafs i dag. Prøvde en del med pimpel,
men fikk aldri draget på det. Sikkert fordi jeg var på feil
steder.
Der jeg avsluttet tok forøvrig abboren ca 50 cm over bunnen.
På tafs for det meste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar