Totalt antall sidevisninger

søndag 18. april 2010

Langvatnet...

...og dag 2 i Snertingdalscupen.
Veldig fine forhold på isen. Den vil nok
holde i minst ei uke til.
Veldig bra fiske var det også. Mange med 4
kg og oppover.

Jeg tuslet til venstre der vi gikk uttpå isen.
Etter de fleste andre.
Startet på en normalt god plass. Men traff liksom
ikke på noe særlig der. Så at de andre stort sett fikk
en del fisk. Alikevel bestemte jeg meg for å gå til et
annet sted. Til et skjær som ligger ganske midt på vannet.
Ingen som hadde startet der så jeg.
Og, fisk ble det der i andre hullet. Og i de påfølgende også.
På forholdsvis grunt vann. (70 cm)
Etter ca 20 hull ebbet det ut, og det var tid for ny
forflyttning, til et nytt sted som jeg visste om, som enda
ikke var fisket på for dagen.
Også her ble det abbor i det andre hullet. Og i mange
påfølgende. Så der sto det egentlig masse fisk.
Problemet for meg i dag var å få flere enn 2-3 fisker
i hvert hull. Tror ikke jeg hadde noen med flere enn 4 i.
Så, det ble å borre og borre.
Regnet på det i etterkant, og fant ut at jeg nok borret
borti 70 hull. Så, det ble litt trening ja.

Siste 20 minuttene ble veldig tregt for meg.
Gikk tilbake til skjæret, men fikk bare 2 ytterst små borrer.
Endte opp med 102 abborer, som veide 7,3 kg.
Ble en tredje plass på det.
Vant gjorde Jim B med 8,5 kg, som han fikk ganske
nære der jeg startet. Er flink danna karen. Virkelig
vært god i år.
Nr 2 ble Thomas Ø med 7,8 kg.
Det vil si, nr 2 totalt ble jo Harald Hovde da,
med 8,3 kg i veteranklassa, som han vant overlegent.
For å få premie i herreklassen, og i herrre veteran,
måtte man faktisk ha 5 kg eller mer. Er ikke dårlig
det på et lite vann.

Sammenlagt i cupen reiste Thomas Ø hjem med
vandrepokalen til odel og eie. Han hadde 2 napp i den
fra før.
Jim B ble nr 2
Harald Hovde nr 3
Tror jeg ble nr 4, og Kenneth nr 5,fulgt av Johnny.

Det var nok en tafs dag for min del.
Prøvde Myshkaen inniblandt, uten noe hell.
Tror kanskje jeg fikk 2-3 fisker på det totalt.

2 kommentarer:

  1. Dette var vel siste isfiskestevnet for i år vel?
    Gode forhold i Nitelva for å trene TAP. Snart avereise til VM i Polen vet du.

    SvarSlett
  2. Ja, tror det ble siste isfiskestevne
    for denne sesongen.
    Så, nå blir det å finne frem igjen
    meiteutstyret ja.
    Blir vel en tur til Nitelva snart.

    SvarSlett