Totalt antall sidevisninger

mandag 25. mai 2009

Sillongen igjen

Våknet opp til strålende vær.
Hadde i utgangspunktet tenkt å ha en
fiskefri dag, men måtte jo utnytte hva
været bydde på.

Dro opp til Sillongen for å se om det var noe
mer fart på morten der.
Satte bare opp Korte stenger. 2-4 m.
Hadde laget morteforet av Sensaas 3000
explosive gardons, og litt hamp.
Når jeg satte opp kassa mi, så svømte fisken
bokstavelig rund beina mine. Helt opp på
land. Er vel noe gyting på gang.

Begynte på 2 m, og fikk fisk med en gang.
Selv om det var litt treigt.
Gikk ut på 3 m og det ble litt mer fart.
Problemet hele tida var at det blåste ganske
friskt, og det var vanskelig å se nappene, og litt
vanskelig å kaste ut 0,4-0,5 grams dupper i
motvind, og i tillegg legge dem presist.
Fisken trengte også å få en del for.
Noe som er litt unormalt der opp.
Normale er å legge ut et par baller til
å begynne med, og være litt forsiktig
etterpå, littt i ny og ne.
Nå ville den nok ha mer.
Fisket i ca 3,5 timer, da var jeg så kald at jeg
ga meg. Var kaldere enn jeg hadde trodd gitt.
Veide ca 9 kg de jeg hadde fått opp.
Så, da hadde jeg vel ca 150 fisker tenker jeg.
Jeg får nok ta en tur til snart opp dit.
En hel dag med lite vind, og jeg skal ta
persen min på antall fisk på en dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar