Totalt antall sidevisninger

fredag 1. mai 2009

Trening i Nitelva

Thomas,Kenneth og jeg dro en tur
til Nitelva(Hellerudsletta) i dag for
å trene litt meiting.
Det var vel litt høyere vannstand enn
normalt, og noe strøm.
Hadde vel en plan om å fiske TAP, for
å øve inn noe teknikk.
Kastet ut noe brasme for`.
Begynte å fiske
på 11,5 meter. Hadde ikke napp i det hele
tatt. Tror jeg kanskje brukte litt for tung
dupp, så jeg rigga en ny en, også det var
nyttesløst. Thomas fisket det samme, og han
fikk enkelte fisker.
Prøvde å legge ut på en kortere plass(7,5 m)
Lagde nytt for`. Reint mortefor.
Også her var det null aktivitet.
Bortsett fra et napp. Det var det.
Kenneth fikk enkelte fisker på feeder på ca
30 meter.
Jeg tenkte det var for jævli å ikke få fisk i det
hele tatt, så jeg satte opp ei feeder stang jeg og.
Kastet ut resten av brasme foret mitt på ca 35
meter. Etter 45 minutter hadde jeg noe forsiktige
napp, uten at jeg greide å kroke fisken.
5 minutter før vi skulle gi oss fikk jeg endelig
fast fisk. En liten Vederbuk.

Konklusjonen etter fisket i dag er vel at det er
ikke veldig mye fisk i elva enda.
Litt for tidlig, det var ganske kaldt vann.
Noe Thomas erfarte, da han tok et tidlig vårbad. (",)
Han måtte vel prøve å redde en "topp", som han
mistet.

Vi veide nå inn fisken. Det vil si, jeg og T fikk veid,
før det var slutt på batteriet på vekta mi.
Min fisk veide 380 gram.
Thomas hadde ca 3,5 kg. Med 1 brasme,2 eller 3
buker, og noen mort.
Kenneth hadde vel også ca 3,5 kg antok vi.
Fordelt på 3 buker, og 2 morter.

Det som er sikkert er at jeg må trene mye på TAP,
og lage en del takkler.
Har mye å lære der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar