Totalt antall sidevisninger

torsdag 19. mars 2015

Tirsdagskula

Som vi la på Laupen. Da det er et av de
tjernene som ligger nærmest jobben til
Kenneth.  Som var på jobb til kl 16.
Vi rakk å starte fiskinga ca kl 1630

Jeg startet sammen med Kenneth ute
på et grunnplatå, hvor jeg fikk det meste
av vekta mi sist vi hadde kule der for
ca 2 år siden.
Prøvde vel en 5-6 hull der, uten å kjenne
et eneste napp i dag.
Valgte da å gå over mot et skjær, hvor det
også normalt kan stå litt fisk.
Resultatet i dag var 1 enslig abbor der.
Gikk videre til det trange sundet.
Også et sted jeg har tatt en del fisk tidligere.
2 hull ga 2 10 grammere.
Hva nå?
Da fikk jeg prøve steder jeg ikke har fisket
på tidligere.
Gikk noen meter til vestre side av tjernet.
Var ca 4 m dybt i første hullet.
Og, her fikk jeg faktisk 7-8 stk ganske raskt.
Hullet ved siden av ga også et par fisker.
3-4 hull senere, noen få fisker til, så var det
helt dødt der også.
Gikk da ut å pratet litt med Kenneth og Paal,
som satt ute på grunna enda.
Paal hadde litt, men ikke noe mengder.
Var visst tregt i dag.
Prøvde 5-6 hull i området, men fikk bare totalt
2 fisker.
Valgte da å prøve borte i sør østre området av
tjernet.
Borret vel en 5-6 hull før jeg plutselig fikk
10 stk i et hull.  Nabo hullet gav 3-4 til.
Så var det tomt i det området også.
Kunne abborene være borrsky mon tro?
Ikke umulig det.
Siste 30 minuttene borret jeg en del hull,
men fant aldri noe mer fisk.

Telte opp 35 abborer. De veide ca 2,5 kg.
Paal vant kula med 45 abborer som dro ned
vekta til nesten 4 kg.
Aasmund hadde 37 borrer som veide 3,1 kg.
Mens Kenneth ble sist med 23 abborer, som veide
nesten 2 kg.
Bra snitt på de fiskene som ble tatt opp da.
Men, jeg hadde klart det minste snittet.
Artig med sånn små kuler på tjerna rundt
på åsen eller i nærområdet.
Vi prøver å fortsette med det så lenge det er is.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar