Totalt antall sidevisninger

søndag 22. mars 2015

Så er denne helga over.

Og, litt fisking har det jo blitt.
Var en tur oppe på Skumsjøen i går,
der klubben arrangerte den berømmelige
10 000 kr konkurransen.
Var jo en dag viet til ungene, og familie
egentlig.  Og det var nok mange unge
håpefulle der, som ønsket sterk tå få
opp den ene abboren som var merket.
De aller fleste som møtte opp satte seg rett
utenfor hytta. Og der ble det jo reint for
mange egentlig.  Så, som et fiskefremmende
arrangement, så veit jeg ikke om det var rette
fremgangsmåten.
Kanskje vært bedre å merket 10 fisker, og hver
være verdt 1000 kr, for så å sette de ut på litt
større område.
Mulig flere hadde fått fisk også da..

Uansett, jeg gikk opp på skjæret.  Satt da ca 100 m
unna nærmeste familie/fiskere.
Fisk fikk jeg med en gang også.
Og slik fortsatte det.
Borret meg langs land mot hytta.  Og, etterhvert
innenfor de som satt mot der.
Jeg hadde stort sett fisk i alle hull.
3-4 stk, men allikevel....
Så ikke mange andre som fikk fisk utenfor.
Tror de satt totalt feil.
Fiskene sto inne på 10-30 cm dyp.
Tok en tur nordover igjen, når det sto igjen en time.
Prøvde litt nordenfor skjærene.
Joda, sto litt fisk der også.
Det var ikke noe utgangstid, og ikke noe inngangstid,
Premiering fra kl 14, så jeg tusla mot hytta 10 minutter
på 14.  Borret et hull veldig nære utgangen. Og grunt.
Joda, fisk der også.  3 abborer siste minuttene.

Jaja, så hadde jeg jo gitt meg en bitteliten sjanse på å
få den berømmelige abboren jeg også.
Fikk jeg den?
Neida.
Fikk noen den?
Neida.
Ikke akkurat så uventet.

Fikk opp 99 abborer jeg.
Tror egentlig ikke noen andre hadde mer enn 30 stk.
Skjønner egentlig ikke hvorfor ikke foreldre kan gi
ungene sine en sjanse til å få fisk jeg.
Mange som satt pal i et hull i 3 timer, på 2 m dyp.
Uten å få fisk.
Da må de jo greie å bevege seg litt, for å i det hele tatt
ha mulighet til å få noe.
Jaja.  Slik var den dagen.
Pent vær var det nå.

Søndag da?.

Da var det konkurranse på Skrukklisjøen.
Jeg, Kenneth og Aasmund startet i sundet.
Fisk i første hullet, men de var få, og veldig små.
Borret meg utover i sjøen, litt få i hullene enda,
men, de ble noen gram større.
Kom etterhvert inn på et område som gav litt
flere i hullene, Opp mot 20 stk, og de var av grei størrelse.
Ble faktisk brukbart i det området.
Etterhvert ble det litt gammelhullsfiske.
Hadde faktisk et slikt hull som gav ca 30 fisker.
Konkurransen ebbet ut med å fiske i gammle hull
stort sett.  Fikk noen her og der på det.
Tror kanskje jeg kunne fått mer om jeg hadde borret
nye hull lenger ut, men....  hvem veit.

Hadde en spesiell situasjon under dagen.
Mistet et krok etter ca 1,5 time, Røk når jeg gjorde
tilslag på en fisk.
Etter ca 2,5 time får jeg dagens klart største abbor,
en som veide ca 1 hg.  I kjeften satt den kroken jeg
mistet timen tidligere.
Det hullet jeg fikk den fisken lå ca 50 m unna der jeg
mistet kroken.

Telte opp fiskene mine når det var slutt.
288 stk.
Vekta ble på 9170 g.
Og, det ble endelig en seier igjen,
Hadde grammene på min side denne gangen.

Nå er det pakking, og på tirsdagsmorgen går
turen til Finland, og VM i Mormyshka.
Det blir spennende.
Kommer vel noen rapporter på FB utover uka
tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar