Totalt antall sidevisninger

mandag 30. desember 2013

Skrukkelisjøen.

Gledet meg til denne konkurransen som dukket opp.
På dette vannet er det mye abbor.
Det visste jeg fra i fjor.
Kristin skulle egentlig være med, men hun var for sliten
etter å ha jobbet 14 timer dagen før.

Så da dro jeg alene nedover da.
Startet der jeg fikk brukbart i fjor.
Dessverre sammen med 14 andre.
Tanken var da å teste ut hvordan det var der, for så
å gå sørover etterhvert. Alt ettersom hvordan et gikk.

Der jeg startet hadde jeg ikke bett.  Merkelig.
De 5 første hullene var tomme.
Gikk da lenger ut, da også antagelsene mine på
forhånd var at abborene kunne stå litt dypere enn i fjor.
På grunn av kaldt vann som rant inn i sjøen, og mye borring.
Fikk så fisk ute på ca 2,5 m dyp.
4-5 stk i det første hullet der ute.
Så ingen i det neste, før jeg hadde mange hull på rad med fisk i.
Fra 2-3, til opp i 25 stk på de 2 beste.
Ble jo også litt klyngefiske på en måte.
Ikke altfor mange folk, men....
Tenkte litt på da, at man må jo være litt taktisk lur av og til.
Og være litt kald i hodet.
Tenke litt sånn  sjakkmessig.
Ha de neste 4-5 hulllene man har tenkt å borre i mente.
Og, ligge i forkant av hva de andre gjør.
Og, å tørre å borre utenfor der man først har fått.
Hadde jo aldri fisket på eksakt dette stedet før, så det var
jo både utfordrende og morsomt.
Det viste seg at det egentlig var et stor platå som det sto fisk på.
Over et ganske stort område.
Men, helst sto de på ca 2,5 m dybde.
Man kunne få fisk grunnere,
men da mer tilfeldig følte jeg.

Det viste seg til slutt, at det var kun i de første 5 hullene,
+  i 2 hull der jeg var utenfor platået,
der det plutselig var ca 5 m dypt, at jeg ikke fikk fisk.
I alle de andre ca 45 hullene hadde jeg fisk.
Men altså ingen med flere enn 25 i.
Men, mange med 7-8, og selvsagt noen med 1-2 i.
Det var de som var noe grunnere.

Taktikkmessig ble jeg værtfall fornøyd for dagen.
Knuste de andre i klynga.
Og, hadde egentlig enda igjen et rimelig stort område jeg tror
det sto noe fisk på.  Men, veit jo ikke det da.....

Totalt fikk jeg 253 abborer, som veide 7835 g.
Som gir en snittvekt på 30,96 g.
En noe lavere snitt vekt enn en del andre dessverre,
men slikt blir det jo av og til.
Og, snittvekta har vel også en tendens til å bli lavere når man
har et stort antall. Det er bare en følelse jeg har da.
Hadde værtfall ingen over 50 g.  Og bare 1 under 20 g.
Ble en 4 plass på meg, som jeg var ganske fornøyd med.
Umulige Thomas H vant igjen.  Med nær 12 kg.
For en form han er i.
Grattis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar