Totalt antall sidevisninger

onsdag 4. desember 2013

2 til

Isfiske turer altså.
Som gir meg en konklusjon.
Abboren på Toten liker ikke blank is.
Ikke for tiden værtfall.
Og, ikke der jeg har vært.
Eller jeg kan ha gjort noe riv ruskende galt.

På Mandag var jeg og Kristin uten en tur.
Jeg brukte kun pimpel.
Hun kun tafs.
Vi i fisket i ca 1,5 time.
Jeg borret sikkert borti 30 hull.
Kristin ca 10.
Men, hun hadde flere enn meg.
Med sine 11 borrer.  Jeg hadde kun 7.
Men mine var en del større. Så vekta ble vel ca den samme.
3-400 g hver ?????


I dag Onsdag, dro jeg alene, på ei litt lengre økt,
Fisket i 4,5 time.  Ca 15 cm is
Brukte kun tafs, og det gikk tregt i starten.
Bare en og annen hist og pist.
Så etter ca 2 timer, hadde jeg nok ikke mer enn 15 stk.
På steder der jeg burde hatt det 10 dobbelte.
Men, etter hvert fant jeg litt ut hvor de kunne stå, og hvordan man kunne
få de opp, ikke minst.
Så, jeg fikk totalt 67 stk.  Som veide ca 2,5 kg tenker jeg.
Veier ikke nøyaktig for tiden.
Vekta mi er for tiden ute av drift. :)

Men, altså.  Veldig tregt fiske her på Toten for meg for tiden.
Blir da litt borrtrening og flying av det da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar