Totalt antall sidevisninger

mandag 31. desember 2012

Tur på morningen i dag

Jeg og Kristin tok en liten tur opp på
Skumsjøen i dag tidlig.  Vi skulle bare fiske
i et par timer.  Øve litt myshka fisking.
Isen var like varierende her.  Fra 8 til 15 cm
tykk. Med litt overvann enkelte steder, og
halvtungt å gå.
Men, været var brukbart.  Overskyet, med litt
vind av og til, som stilnet helt av etterhvert.

Vi gikk bare opp til de småe øyene.
Hender det kan slenge noen abborer der og.
Kristin fikk 2 alt i det første hullet, mens jeg så på,
og instruerte litt.
Når jeg selv prøvde, så viste det seg å være veldig tregt
der oppe. Fikk 1 abbor i det 3 hullet, og 2 i det 5 hullet.
Så 2 hull som var tomme.
Ikke hadde Kristin fått noe heller.
Gikk tilbake til henne, og vi fisket motsatt vei.
Kristin fikk da et hull med 7 stk i, og jeg et med 3.
Så, ledet hun 9-6 i  abborer, etter ca 40 minutter fisking.
Men, da traff også jeg et brukbart hull, og snudde til 9-15
Så var det tomt for fisk i området virket det som.

Vi gikk nærmere klubbhytta, og traff på et sted det faktisk
virket som det sto noe mer.
Jeg hadde et par hull med 4-5 fisker i.
Og, Kristin et med 14 i faktisk.  Så, da måtte jeg ta
en siste liten spurt før vi skulle gi oss etter ca 1,5 times fiske.
Fikk 8 i siste hullet der.

Kristin fikk hederlige 24 abborer i dag.  På veldig tregt myshka fiske.
De tok dårlig, og gjerne høyt i vannet.  Hennes abborer veide 580 g.
Ikke høyt snitt akkurat.24,1 g.
Jeg hadde noe høyere snitt. Greide å snike meg foran henne, med
37 abborer, som veide 1,220 g.    Det høye snittet på 32,9 g faktisk. (",)

Prøvde tafsen også, men hadde ikke et bett på det.

Stadig har Kristin framgang.  Både på teknikk og effektivitet.
Raskere til å flytte seg også, når det er tomt for fisk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar