Totalt antall sidevisninger

mandag 7. januar 2013

Skrukklisjøen

Endelig hadde dagen kommet til at Kristin
skulle ut på sin aller første isfiskekonkurranse.
Tror hun var noget spent gitt.
Og, det første hun sa når hun kom til parkeringa var:
Guuuuud så masse folk det er her da.  (",)
Trodde kanskje det ikke var såpass med folk som kom.
78 deltakere tror jeg det var.

Jaja, det ble dags for å gå utpå.
Jeg hadde planlagt et sted jeg ville fiske på, men, det viste
seg ganske fort, at det ble umulig å nå ned dit.
Ble fort overvann og snø å vasse i. Ikke så veldig masse,
men nok til at det gikk sakte nedover.
Kristin  har nok litt dårlig kondis enda også, etter sykdommen sin.

Nåja, etter ca 25 minutters gange havnet vi nede ved en odde.
En gjeng med Paal,Kenneth, og et par andre havnet ca 100 m
lengre sør.  Hvor de forøvrig ble sittende.  Så, jeg visste de tok noe.
Men, vi fikk også fisk.
Og Kristin klarte seg meget bra.  Selv om vi nok ikke var på verdens
beste sted.  Vi fisket på 30cm til 1,5 m dyp.  Der det var grunnest var
det umulig å få noe på tafs, så der måtte myshkan frem.
For min egen del, fikk jeg 4-5 fisker i de fleste hull, selv om de var
småvanskelige å få.  Slik var det for meg de første 1,5 - 2 timene.
Før jeg overlot stedet fullt og holdent til Kristin .
Og, jeg rotet meg litt rundt omkring i nærområdet.
Forøvrig uten at jeg fant noe særlig mer.
Viktigste for min del var, og blir værende fremover, er at Kristin skal
trives ute på isen, få litt fisk, og lære.
Og, jeg syntest hun klarte seg glimmrende jeg.

Ved opptelling av abboren, så viste det seg at hun hadde fått 72 stk,
(hun trodde hun hadde ca 40 på forhånd)
Selv hadde jeg 120 stk.
Og, vi tuslet da i land som de siste, og jeg skjønte liksom ikke hvorfor
alle alt var inne.
Viste seg da at arrangøren hadde sagt en halvtime inn, etter konkslutt.
Noe som er rimelig unormalt på såpass store vann.
Og, noe jeg ikke hadde hørt om på forhånd.
Selv om de hadde sagt det flere ganger.
Er ikke lett å få med seg alt for en hørselshemmet som meg.
For de som ikke veit det, så er nok hørselen noe dårlig ja.

Jaja, vi kom 3-4 minutter etter tidsfristen da, men det var flere enn
oss som var for seine.  Blandt annet 2 medarrangørere.
Og, det viste seg da at det hadde vært noe kommunikasjonssvikt
mellom arrangørklubbene.
Inngangstiden skulle vært 45 minutter.
Sikkert dumt for de som var langt unna, og/eller hadde tenkt seg langt,
og ikke gikk langt.
Eller de som løp inn før konken var slutt for å rekke tidsfristen.
Heldigvis rammet det kanskje bare Christer, som vant.
Hadde vært værre om han hadde havnet på 2-3 plass og vært noen gram bak.
Uansett alle som kom for seint fikk veie inn, og telte i konken.

Christer vant altså, med 6,6 kg.
Paal kom på andre med 6,2 kg.
Så, det var altså brukbart med fisk litt sør for der jeg og Kristin fisket.
Vi gikk aldri ned dit, satt alt for mange der til tider.  5-7 mann.

Kristin var strålende fornøyd med det hun hadde fått.  2,5 kg,
og en 2 plass i dameklassa.  Synes det var en god debut jeg.
Selv ble jeg nr 12 med 3,9 kg.
Litt dumt for laget at jeg ikke fikk så mye fisk siste timen.
Vi ble jo bare manglende 60 gram fra å vinne lagkonken.
Men, akkurat nå er det viktigste for meg å få igang Kristin.
Tror vi skal få det masse morsomt fremover.
Og,ivrig er hun jo.
Spurte hva hun tenkte på hva vi skulle på søndag.
Skal vi ikke på konkurranse da? svarte hun. (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar