Totalt antall sidevisninger

tirsdag 18. desember 2012

Og, så videre...

Til Tørbergsjøen dagen etter.
Overnattet på campingen sammen med Thomas Ø.
I ei lita hytte.  Men, varm da.
Og, det var jo greit, da det var 20 minus på natta.

På Tørbergsjøen hadde jeg jo selvsagt aldri vært før.
Som de fleste andre.
Men, satset på å gå dit det gikk noen andre, og finne
et område for meg selv i nærheten av hvor jeg så noen
Tryslinger ville starte.  (De hadde antagligvis vært der før)
Startet inne i den store vika til høyre for start.

Trodde det ville bli tregt fiske, og det ble det.
Fikk faktisk fisk alt i det tredje hullet da.
100 grammer. På ca 1,5 m dyp
Og, så 2 stk 100 grammere i det fjerde.
Så var det mange bomhull på rad.
Prøvde litt utover, hvor det ble svakt dypere.
Og innover, men, neida.  ikke et lugg.

Et eller annet sa meg derimot, kanskje av erfaring, at
det ville være en kul, eller grunne nesten midt i vika.
Og, det ville jeg prøve.
Og, joda, den traff jeg direkte merkelig nok.
1,5 m dyp ca.
Og en ny 100 grammere i første hull.
Men, ikke flere rundt der.
Ville da prøve lenger ut på der jeg anntok var en kant.
Gikk ca 30 m lenger ut.
Og, den hadde jeg flaks med.
Fikk raskt 5 stk, hvorav 1 på 485 g(veide den)
Mistet dessverre også en ca 3 hg.
Borret et hull til 5 m unna, og fikk 3 til der.
Så ble det værre.
Prøvde her og der rundt, men det virket nytteløst.
Også å prøve i de 2 gammle hullene.
Borret så et hull mellom de 2 første, og fikk en ny
100 grammer der, og mistet en.
Og, et nytt hull rett utenfor der igjen, og en ny 100 grammer.
De sto riktig så konsentrert der gitt.
Men, flere ville ikke opp.
Uansett hva jeg prøvde å truge med.

Siste minuttene prøvde jeg litt nærmere start,
men uten resultat.
Endte da opp med 15 abborer, som veide 2369 g.
En bra snitt vekt på fiskene.  158 g faktisk.
Ble en 2 plass på det.

Per E Hellerud vant på 2,6 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar