Totalt antall sidevisninger

onsdag 26. desember 2012

Romjulstur

Kristin og jeg planla en tur på isen i dag.
Fant ut at en tur på Nortjern kunne gi brukbart
utbytte.  Normalt brukbart bett på tjernene i området.
Dessverre så var ikke veien brøytet ned dit.
Eller, det var kanskje like greit.  Trenger jo trim også.
De 3 -400 metrene ble ganske lange og tunge i knedyp snø.
Men, når vi kom utpå tjernet var det jo mindre snø.

Vi borret 5-6 hull der vi gikk utpå, med kun en liten abbor
som resultat.
Så, vi trasket raskt over på andre siden.
Der var det overvann, og overraskende tynn is.
10 cm overvann, og, kun 7-8 cm is.
Snøen har nok isolert bra ja.
Men, fisk fikk vi der da.
2-4 stk i hvert hull.
Vi fisket med tafs.
Og, i et hull, prøvde jeg med myshkaen, og det beit
på flere. 12 stk eksakt, før sena røk.
Abborrene var i størrelse 30-70 g.

Vi avsluttet 100 m lengre øst, og der fikk jeg faktisk et hull
med 21 abbor i. 17 av de på myshka.  Og et par av de var
opp mot 100 g.
Men, nå begynte det å bli så kjølig syntest vi, så vi avsluttet.
Det kom yr ut fra tåka, var nok det som gjorde det kaldt.

Kristin klarte seg fint hun. Dagens mål var å lære å få på mygglarver
på kroken. Med litt nedsatt syn, så er det jo et lite problem.
Men, tror hun skal fikse det på sikt.  Gjelder jo å få til
en teknikk.
På de 1,5 timene vi fisket fikk hun 12 abbor og en mort.
Selv fikk jeg 60 abborer, og ei 100 g gjedde.
Tror mitt veide noe over 3 kg ca.

Så var det å trimme tilbake til bilen da.
Gikk litt lettere det, greit å gå i tråkket vårt tilbake.
Hjemme stekte  vi 6-7 av abborene, og det var himmelsk godt. (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar