Totalt antall sidevisninger

søndag 17. april 2011

Meitepremieren

Som gikk skikkelig skeis.
Fra start til mål.

Begynte med at jeg var på rangelen fredagskveld/natt,
Og av den grunn sov mesteparten av lørdagen.
Fikk jo ikke sove natt til i dag da.
Så, jeg dro til Fredrikstad kl 03 i natt.
Var nede ved 06 tida.

Planen var å sjekke ut en del steder.
Åssen det så ut, bli litt kjent og lignende.
Og fiske på et sted.
Har fått en del tips av Eriksen, som jeg tittet på.

Kikket litt på Isegran. Her trengtes det større
flatdupp enn det jeg hadde med.
Synes det var rimelig sterk strøm der.
Men, aiai, her skulle man bodd.
Ser ut som det er mange fine plasser å meite
der nede.
Om det er fisk der hele året?????
Ikke veit jeg.
Men, tydligvis av og til.

Kikket også lenger nedover elva, uten at jeg
var helt innpå flere bestemte plasser.
Hvor langt ut går det buk,brasme,mort osv mon tro???

Dro opp til Greåkerelva, da jeg hadde bestemt meg på forhånd
å prøve å fiske der.
Men, her satte jeg meg nok feil antagligvis.
For det første liker jeg ikke å sette meg nær innpå
privat eiendom, eller innpå.
Er litt forsiktig ja.
Så, jeg prøvde å sette meg på et sted som så lovende ut.
Men, akk, her var det grunnt gitt.
30 cm vann på 13 m TAP.
Så, det var håpløst.
Dro frem feederstanga, men måtte ha en 40 g firkantfeeder
for å få den til å ligge stille.
Og det tålte ikke den gammle sena mi gitt.(",)
Kastet bort to stk, før jeg gav opp.
Ikke var det akkurat dypt ute på 35-40 m heller.
Dog rakk jeg å ha et napp der da.
Og det var det.
Lurer på hvor mye et napp veier.
Ikke rakk jeg å ta bilde av det heller. (",)
Jeg som hadde med både vekt og fotoapperat.

Jaja, jeg pakket sammen jeg.
Og dro for å sjekke to andre steder.
Smalaelva, og ikke minst Kjølbergelva.
Som så spennende ut.
Tror nok jeg tar turen dit igjen en gang.

Uansett, hele turen beviser at man må
gjøre forberedelsene nøyaktig, og med
flere alternativer.
Jeg burde jo hatt med tyngre flatdupper.
Og sjekket noe sene.
Menmen, det ble da litt ut av turen alikevel.
Fin luftetur for meg.

På vei hjem dro jeg innom Nitelva ved Rælingen.
Her satt Finn E,Fjellis, og Erikssons.
Virket som fisket var tregt, men at det er tegn
på at fisk er på vei oppover elva.
Noen brasmer og buk ble tatt.
I følge rapporten de ga meg.
Medium høy vannstand, med ikke veldig mye strøm.
Spørs jo selvsat hvor man sitter, og hvor man fisker.

2 kommentarer:

  1. Hei Odd Henning ;)
    Klarer ikke å la være å kommentere dette med Isegran,;)Du skulle nok ha prøvd der.Vi pleier å fiske på andre siden av brua på høyre side når du står på brua,i bakevja der hadde det holdt med 1-1,5g runddupp.Vet Niklas var der i efta og fikk 35stk vederbuk..
    mvh Håvard..

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tenkte nok på det.
    Men, slik er det når man ikke er kjent.
    Veit ikke om de gode plassene.
    Trenger nok guiding. (",)
    Takk for innspill og kommentar.
    Si gjerne ifra om dere skal ha "kuler" i distriktet.
    Kan skje at jeg tar turen nedover igjen.

    SvarSlett