Totalt antall sidevisninger

lørdag 2. april 2011

ØM

Virkelig tregt bett var vel det
som preget Østlandsmesterskapet
på Eina i dag.
Ikke sto det noe særlig fisk på vante
plasser heller.
Men, for en gangs skyld, var det kjempefint
å gå på isen. Blankis på ca 50-60 cm.

For meg som startet litt nord for Brudholmen
gikk det ok i starten.
Bra bett i første hull. 10-12 stk så fort jeg fikk
ned på bunn.
Men, her bruker det å stå 1-3 hg fisk.
I dag var det 50 grammere.
Og, ikke et bett i hullene rundt.
Tok da en grøvere runde rundt holmen.
På steder der jeg har fått bra med fisk før var
det null bett. Ikken noe. Nada
Var også bortom ei grunne jeg har vunnet på før,
ingenting. her heller.
Tok da en avgjørelse jeg skulle angre meg litt på senere.
I stedet for å "truge" etter abboren et sted
rundt holmen, gikk jeg til et sted mye nærmere
starten. Et sted jeg fra gammelt av fikk fisk på.
Men, som de siste årene har stått uborret hvert
år når vi har kommet inn.
Her var det faktisk fisk med en gang også.
Men, bare 30-70 grammere.
Så, taktikken slo feil gitt.
Fikk totalt 32 abborer, som veide 1955 g.
Og en 13 plass.

Det viste seg i ettertid, at hvis jeg hadde drivi litt
lenger rundt den ene grunna sør for Brudholmen,
og søkt rundt den, så, kanskje jeg hadde dumpet
opp i det Terje og Thomas gjorde.
Sto visst litt mer fisk utenfor den.

Ikke akkurat overraskende vant Thomas med 6,7 kg.
Og, hvis vi skal snakke om bukselommer, så var vi vel
i Thomas sine lommer hele dagen.
Tror han kjenner hver liten stein på bunnen av Einavannet.
Hver kant og forhøyning.
Ikke lett å slå han her.
Men, han skal finne abboren han også.
Noe han alt for ofte gjør.
Nr 2 ble Erik Olstad med ca 4,7 kg.

I veteran vant Herr Kolstad.
Med for dagen imponerende ca 4,5 kg.
Undrer meg hvor han fikk fisk ja.
Men har en liten aning.
Imponerende, og morsomt var det at
Ole G Ramstad fikk litt over 4 kg med sik
ved starten.

Ja, og ellers var det vel stort sett bare
stusselige vekter.
Det som var bra, var at det kom så mange deltagere.
Over 180 om jeg husker rett.

Så mange kommer vel ikke i mårra.
Og Thomas har vel nesten garantert alt tatt
totalcupen.
Men, vi får bite tenna sammen igjen og prøve
på Sillongen for å bli Totenmester.
Her blir det mortefisking, og da veit vel de fleste
åssen jeg takkler det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar