Totalt antall sidevisninger

søndag 3. april 2011

Jøss....

...har jeg blitt mortefisker nå.(",)

Det er morten man må treffe hvis man
skal få noe særlig vekt på Sillongen.
Det er ikke akkurat så lett bestandig.

Ganske mange hadde møtt opp for å
se om de kunne bli Totenmester.
Nesten 70 stk.
Det var ikke lett å finne et sted for seg selv.
Jeg gikk ut sist, for å se hvor folk gikk.
Og, så gikk jeg dit det var minst folk.
Jeg ble veldig overrasket, da det ble på
et sted hvor mange Totenmesterskap
har blitt vunnet.
Bare jeg og Cato startet her.
Første hull ga 12-15 abbor av grei størrelse.
50-70 g.
Og noen abborer her og der etterpå rundt gjorde at
det var en fin start for meg.

Så kom først Thomas bortom i noen minutter
før han fløy videre. Deretter kom Kenneth.
Og, ikke lenge etter fant jeg morten i et
"gammelt" hull.
Kenneth satte seg intill meg, og vi begynte
å dra fisk på fisk.
Endelig i en mortestim.
Etterhvert kom det en god del folk innom,
og borret og herjet rundt.
Noe roligere ble det da i en periode, men noen
kom da opp.
Det var stort sett bare de to hullene vi satt og
fisket i som ga fisk.
Så vi ble fort nesten alene igjen.
Og fortsatte å dra mort.
Siste 15 minuttene ble derimot veeeeeldig
trege. Bare en fisk hver oss.

Totalt fikk jeg 87 mort, og 29 abbor.
De veide noe over 8,2 kg.
Og en soleklar seier på meg.
Kenneth ble nemelig nr 2 med 5630 g.
Harald Hovde vant veteranklassa på 5610 g.
Så, det ble da tatt litt fisk i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar