Totalt antall sidevisninger

mandag 28. februar 2011

Steinsfjordcup del 3

Med undertittel:
Langt å gå,lite å få.
Eller:
Ut på tur,men litt sur.

For denne gangen gjorde jeg ei skikkelig
satsning på langtur på Steinsfjorden.
Værtfall langtur med de føreforhold
som var der. Mesteparten ca 30 cm
snø,med litt vann under. Noen steder
enda værre. Noen steder noe bedre.
Svett ble jeg uansett.

Og, selve fisket var veldig tregt.
Startet på et sted som ga 16 kg for 2 år
siden. Denne gangen fikk jeg kanskje
1,5 kg på den første 1,5 time.
Tok da en sjanse, og gikk enda 15 minutter inn
i ei vik. Hadde lite å tape.
De førstge 4-5 hull ga ingenting.
Men, så fikk jeg et par borrer helt inn til land.
Neste ga 4-5 stk.
Så, tok det skikkelig av i det tredje.
Årets beste hull berget dagen så vidt.
Det ga ca 3,5 kg på under 10 minutter.
35-40 abborer av fint snitt.
Fikk da skikkelig trua, men de neste hullene
ga nesten ingenting.
Så, hvor lenge var jeg i himmelrike.

Tok noen hull på vei ut av vika igjen,
men heller ikke her var det bett.
Så, da var det å ta den lange turen inn
igjen til startstedet.
Fikk totalt 105 abborer, som veide 6090 g.
Thomas Ø vant med ca 7,5 kg.
Foran Arild Eskildsen med ca 7,2 kg.
Sammenlagt over 3 konkurranse ble det
omvendt. Altså med Arild foran Thomas.
Med Ole Johnny på tredje.
Tror ikke jeg var mange grammene bak ham
i totalen.

Neste nå blir jo årets høydepunkt.
NM på Sigernessjøen og Vingersjøen.
Det her blir spennende.
Så, nå er det bare å stelle støle bein,
og lade opp.
Målet er selvsagt GULL begge dager. (".)
Men, her blir det harde tak.
Så en pallplass i lagkonkurransen, og en topp 10
individuelt vil jeg være fornøyd med.
Men, individuelt kan det like godt ende med
pluss 100 plass et sted, da jeg skal ta en del sjanser.
Vi får se da vettø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar