Totalt antall sidevisninger

mandag 21. februar 2011

FM

Vi i Oppland avholdt fylkesmesterskapet
i går på Svartungen, som ligger ute på
Totenåsen.
Et vann hvor det er normalt en god del
pen abbor, og en del røye.
Har vunnet her 2 ganger før, på henholdsvis
9 kg og 6 kg.

Som normalt er på denne tida der ute, så var
det en hel del snø å bakse seg rundt i.
Med litt overvann under de fleste stedene.
Men, har vært med på tyngre forhold her også.
I tillegg var det minus 20-22 ved start.
Men, ettersom sola steg på himmelen, ble det
riktig så godt.

Jeg og guttungen sleit oss opp til et sted jeg,
som sagt før har fått 9 kg på tidligere.
Denne gangen ga sted et lite napp.
Ikke antydning til noe liv ellers.
Merkelig.(Ja, det her var jo en liten
løgn. Fikk jo ei røye her.)
I tillegg var guttungen blitt sliten, våt,
og veldig sur.
Så, han ble det ikke noe fisking på.
En lite ålreit start.

Så, da gikk vi mot start igjen.
Jeg stoppet ved et nytt sted, der jeg
også tidligere har fått brukbart med borrer.
Mens guttungen gikk til hytta der vi meldte oss
på, for å varme seg. Og slappe av.
På det nye stedet her var det fisk.
Men, bare 10 grammere. Og, bare en og en i
hullene. Da går vekta seint oppover gitt.
Men, med håp om noen større der, rota jeg for
lenge rundt i området.
Hadde vel gitt opp også da.
Siste 20 minuttene satset jeg på et område, hvor
jeg aldri før har fisket. Fant en liten kant, og her
var det værtfall 3 abborer som veide henholdsvis
ca 80 g,-60 g- og 30 g.
Så, det var her jeg burde ha fisket hele dagen ja.
Kanskje jeg kunne ha skrapet sammen litt her
på en hel konk. Slik det ble nå, endte jeg opp med
28 abborer, som veide 538 g. Helt elendig resultat
av meg. Men, det var jo kjempetregt bett da.
Paal Runden vant med litt over 1,5 kg.
Han hadde litt flaks siste halvtimen, fant et foringshull
etter røye, og fikk 6 brukbare abborer der.
pluss at han hadde 4-5 fra før.
Johnny sesongdebuterte med en 2 plass med litt over
1,3 kg, enda han ga seg over 30 minutter før slutt.
Spørs om han ikke hadde tatt seieren hvis han hadde
fisket hele konken gitt.
Kenneth ble nr 3 med ca 1,2 kg.
Må bemerkes at han hadde fått hele 17 røyer.
Selv fikk jeg 3. 2 stk på ca 100 g, og en liten blyant.

Nåja, jeg fisker jo på lag med Kenneth og Paal, så
vi ble fylkesmestere. Takk for den gutter.
Jeg får prøve å betale tilbake på NM

Ellers henger jeg etter med listene mine.
Skal prøve å oppdatere de utover i uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar