Totalt antall sidevisninger

onsdag 7. januar 2015

Sist helg..

...ble det 2 konkurranser på isen.
Først dro jeg og Paal til Lysern, for å
være med i siste runde i Julecupen.
Første konken der for våres del, så vi var
enige om å rote litt rundt på ukjente områder
for våres del.
Synes sånne konker kan være en fin anledning
til å bli bedre kjent på steder jeg ikke har vært over
før.  Og, med tanke på at det er NC konk der senere
i vinter, så.....
Hvis jeg fant steder der det sto mye fisk, ville jeg antagligvis
gå ifra det denne dagen, for senere å komme tilbake.
Vi begynte først i ei vik, etter å ha gått i ca 20 minutter.
Jeg fant bitte litt fisk i det 4 hullet, men bare 2-3 i hullet,
og med noe mort der i tillegg. Flere hull rundt gav samme
antall fisk, Ikke var størrelsen på fiskene stor heller.
Paal var litt heldigere med et hull, og fikk noe der,
men, altså lite rundt.
Jeg gikk til neste vik, mens han fortsatte der.
Fisket meg rundt hele vika, Fant fisk til slutt på utgangen
av denne vika. Fikk ca 30 fisker i det hullet.  Paal kom,
satte seg 20 m unna, og fikk også en del i et par hull der.
Men, også her var det for lite rundt.
Vi gikk videre, ut i selve hovedvika, og prøvde å fiske dypere.
Gikk  en time uten fisk nesten på det.
Kom over et grunnområde som det sto noe fisk på, men bare småtasser
på 30 g.  Paal var borti en større, men den slapp kroken fort.
Siste 30 minuttene gikk jeg til et sted jeg har fått fisk på tidligere,
var ca 10 minutter å gå dit, og lå nærmere utgangstedet.
Jim satt der, og han sa at han hadde fått dårlig, og hadde gitt opp.
Borret flere hull i området, uten noe særlig suksess.
Ikke før det var igjen 7-8 minutter igjen av konken fant jeg litt.
Rakk 8-10 fisker i 3 hull på rad. 30-50 grammere.
Greit nok.
Var jo uansett innstilt på å borre mye i dag, og å få lite.
Om man ikke hadde flaks.

Veide inn mine 128 abborer som førstemann i køen.
De veide 4,5 kg.
Plasseringa var vel på nærmere 30 plass eller noe.
Paal fikk ca 5,6 kg.og noen plasseringer høyere.

Jaja, så hadde vi funnet mange steder jeg aldri vil fiske
på mer værtfall. :)


På søndag var det klubbmesterskap.
Det ble avholdt på Steffensrudtjernet.
Ble en dårlig opplading til den konken, da jeg plutselig
måtte jobbe på lørdagskvelden.  Dreiv fra kl 18 til kl 04
på mårran.  Og tok så noen få timer dårlig søvn etterpå.

Startet fisket mitt på et sted jeg hadde bestemt meg på
i forhånd.  Dessverre var det nylig fisket der, Jeg burde
bare ha stukket videre med en gang.
Nåja, tok 2 hull der, De gav ikke et napp heller.
Så jeg stakk rett over på andre siden av vika.
Og havnet ved Paal igjen.
Fikk 5-6 abborer i første hullet der, men videre
prøving gav lite.  Vi fisket oss helt til innerst i vika,
og traff på fisk der.
Paal ble sittende lenge i et hull, mens jeg borret meg
litt rundt.  Traff endelig på fisk, og syns mine fisker var litt
større enn de Paal fikk 25 m bortenfor meg.
Hadde 3 greie hull der.  Og, det viste seg i tillegg at å fiske
i gammle hull gav bra utbytte.
Så jeg gikk frem og tilbake i de 3 hullene litt.
3 gangen jeg var i det ene hullet gav f.eks ca 15 abborer.
Men, det ebbet ut i de 3 hullene også.
Borret litt mer rundt, og fikk 3-4 i noen av de, mens andre
ikke gav noe.
Siste 30 minuttene av konken stakk jeg nærmere mot starten.
Traff på Thomas der.
Fikk ca 20 abborer fordelt på 5 hull der siste 20 minuttene.

Når vi skulle veie inn, viste det seg raskt  at dette ville stå
mellom Thomas og meg.
Jeg veide først inn mine 131 abborer.
De veide 6165 g.  Litt mer enn jeg hadde trodd.
Thomas veide inn 6240 g.  Dessverre.
Denne gangen var grammene på hans side.
Grattis til han.

Kenneth ble forøvrig nr 3, med snaut 5 kg,
Mens Paal ble nr 4, med ca 4,4 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar