Totalt antall sidevisninger

søndag 18. januar 2015

Kolbrekkvannet

Ble med Thomas ned til Kolbrekkvannet.
Vi var der jo i fjor også.
Noe bedre føre på isen i år.
Så jeg bestemte meg for å ikke gå til stedet
jeg fikk fisk på i fjor, men å gå lengre for
å utforske vannet mer.
Jeg gikk derfor nesten så langt det gikk an å gå.
ned mot demningen.
Startet ved noen skjær som ligger litt nord
for demningen.
De første 4 hullene kjente jeg ikke noe liv i.
Men, i det 5 fikk jeg først en 70 grammer, før
det gikk på en på ca 250 g.
Så var det da fisk her allikevel.
Fikk en ny 70 grammer i neste hull også.
Men, så gikk det noen hull igjen før jeg fikk
flere fisker.
Fant egentlig raskt ut, at i området der jeg var
så så bunnen ut som en vid U.
Og at abborene sto akkurat i knekken inn mot land.
Ofte på ca 2,5 -3 m dyp.
Men sjeldent ble det mer enn 1, eller 2 stk fisker
i hullene.  Ja, og i flere fikk jeg da også ikke noe.
Men, man måtte da bare prøve å kjøre på med å
borre. Etter ca 2 timer fikk jeg et hull med 6-7 stk i.
Det beste hullet for dagen
Dessverre ble det også veldig mye tregere etter dette.
Kun 7 fisker siste timen.
Men, da var jo også mye oppborret rundt omkring.
Under dagen hadde jeg også fått 1 abbor på ca 4 hg,
og en til på ca 3 hg.
Så, det var da noen fine fisker der i området.

Telte opp 49 abborer.  De veide 3,8 kg, Noe som
gir en fin snitt på 76 g pr fisk.
Ble en 4 plass av det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar