Totalt antall sidevisninger

tirsdag 18. desember 2012

Siste konkurranse for året.

Ble NC stevnet på Gjesåssjøen
Har kun fisket et myshka stevne der før.
Så, det var vel et ganske ukjent vann for meg.
Hadde bestemt meg for å ta en sjanse.
Gå langt, og være alene.
Om mulig.
Rimelig dum taktikk da, når man er ukjent.
Særlig når man er heeeeelt alene.
Nærmeste fisker var vel Hønsen ca 300 m unna.

Og, dummere følte jeg meg etter de første 20 hullene,
og jeg ikke hadde kjent noe napp.
Hadde faktisk tro på at det var fisk der.
I nærheten av elveoset.
Men, nei.
Gikk noe lengre sør, og prøvde på sørsiden av siv garden der.
Og, etter ca 35-40 minutter fikk jeg min første fisk.
30 grammer.  Ja, faktisk 3 stk og.
Og, dumme meg ble drivende der alt for lenge.
Fikk en dann og vann. Såpass at jeg trodde jeg skulle finne flere.
Små var de og.
Rote bort så mye tid på så lite vekt er kun idioti fra min side.
Litt over 2 timer ut i konken hadde jeg fått nok.
Og gikk sør østover.
Hadde på det tidspunktet værtfall ikke mer enn 5 hg totalt.
Her måtte det mirakler til for at jeg skulle oppnå et respektabelt
resultat.

Stoppet noe sør for der Harald Hovde  fisket.
Så at han hadde borret på ei linje, og prøvde å fortsette
på den sørover. På uborret flate.
Fikk en 50 grammer alt i første hullet.
Men syntest det var så dypt der.  Ehhhhhh, mye dypere enn der
jeg kom fra. 2,5 m tenker jeg det var der.
Mot 1,5 m der jeg tidligere var
Tenkte da å borre på et hull nærmere sivet.
Samme dybde merkelig nok.
Men, her sugde det på seg en 100 grammer med en gang.
2 faktisk.
Neste hull på samme nye linje sørover.
Og, ny 100 grammer.
Prøvde så innenfor og utenfor disse hullene
Men, her var det ikke noe.
Så, inn på linja sørover igjen, og der sto de.
Eksakt.
Og, her ble det faktisk 3 brukbare fisker.
3 hg den ene tror jeg.
Neste der igjen ble det en ny 100 grammer,
og, dessverre en mistet stor fisk. 3-4 hg antar jeg.
Neste 5 hullene ga 1 fisk i hvert hull.
Men, dessverre vokser intet tre inn i himmelen.
Siste kvarteret ga bare 1 fisk.
Men, er sikker på at jeg fikk over 2,5 kg på den halvtimen.
Det igjen gjorde at jeg med sikkerhet visste at jeg ikke hadde
gjort det spesielt bra.
For noen måtte ha funnet lignende og bedre fiske, og hatt bedre tid
til å få opp de.

Totalt veide mine 44 abborer 3146 g.
Det ga en 12 plass.
Men, igjen altså et fint snitt på fiskene tross alt. 71,5 g
Overraskende nok det for meg der.

Vant gjorde suverene Vidar Årnes med 7,7 kg,
som etter ryktende hadde funnet større fisk.
likt det jeg antok når jeg ruslet inn igjen.
Og, jeg tror jeg veit hvor han satt.
Jeg var faktisk på vei til å gå bort til han i 20 sekunder.
Når jeg var på vei sørover etter 2 timer.
Menmen, kan jo ha vært over det bettet der da for alt jeg veit.
Skjønte nok at han fikk fisk der da, men.....

Nr 2 ble Thomas Ø med 5 kg, Så, det var et sprang der.
Han fikk vel over 200 stk med småfisk.

Videre nå, så får jeg prøve å komme meg ut litt
i jula å øve mer.
Sammen med Kristin
Og, så må vi få til ei kule her på Toten lørdag den 29.
Det blir moro.


2 kommentarer:

  1. Fint at du har tid til å skrive. Alltid artig å lese bloggen din. Blir garantert med den 29 des på ei kule. Fint initiativ. Jeg sender mld til de i Toten Jff og hører om de vil være med også. Kanskje du og/eller Kenneth finner ut hvor vi skal dra ? Vi høres :) GoD JUL :)
    Hilsen Aasmund

    SvarSlett
  2. Vi skal nok finne ut hvor vi drar i god tid før den 29 des. (",)
    Hvis flere vil være med, så er det sikkert bare å slenge seg med også.
    Vi kan jo legge i en 50 lapp hver, så har vi litt innsats også.

    SvarSlett