Totalt antall sidevisninger

lørdag 29. desember 2012

5`the dags kula

Hvor foruten meg og Kristin møtte:
Cato,Kenneth og Aasmund.
Vi fisket på Helsethtjernet.
Oppmøte var kl 10, og vi bestemte oss
for å fiske til kl 14, etter å ha vasset ned til vannet.
Dit ned er det vel ca 250 m.
Og, det ble tunge metre i knedyp snø.
Så, vi startet sikkert ikke fisket før kl 1030

Cato og Aasmund startet der vi gikk utpå,
jeg og Kristin gikk 150 meter vestover,
mens Kenneth gikk Ytterligere 150 m og litt over
på skrå.

Både jeg og Kristin fikk fisk i første hullet, men bare 1 hver.
Og, det var forholdsvis tregt i området der.
Fikk et par hull med 6-7 i, men på dette vannet kan man
få langt flere hvis man treffer.
Og, dette var definitivt ikke plassen fant jeg ut etter ca 1 time.
Så, etter litt over en time labbet jeg over til Kenneth.
Mens Kristin ble igjen.

Fremme hos Kenneth så fant jeg ut at det nok var noe bedre der.
Men, at K nok hadde skapt opp toppen før jeg kom fram.
Fikk noen hist og pist dog, og størrelsen var i snitt litt større.
Rota rundt der noe over en time, uten at det tok av.

Ruslet tilbake til Kristin siste timen.
Hun hadde dessverre ikke fått så mange.
Men, maken til tålmodighet skal du lete lenge etter.
Satt å truga hun, og fikk en dann og vann.
Sammen gikk vi tilbake til der Aasmund og Cato satt.
Fordi hun frøs så veldig, og trengte å bevege seg litt.
Der fikk vi ikke mange akkurat.
Kanskje jeg hadde 10 fisker siste timen

106 abbor og 4 mort fikk jeg da opp i dag.
De veide 5340 g.
Kristin hadde 20 abbor og 5 mort, som veide 1340 g.
Mest av alle hadde Kenneth. Med 150 abbor. og 7,4 kg
Han vant da kula, og 250 kr.  (Vi hadde satt 50 kr hver.)
Cato hadde ca 3.9 kg, mens Aasmund hadde ca 3,4 kg.

Forholdene på isen var fine faktisk. Stort sett ca 10 cm snø.
Noen steder litt overvann. men helt greit.
Istykkelsen derimot varierte en god del.
Fra 15 cm, til 5-6 cm.  Ganske utrolig egentlig, med
at det var så kaldt i 14 dager.
Men, den snøen isolerer godt.

Tror ellers at Kristin vil klare seg bedre og bedre fremover.
Øver bra på å få på mygg, og fikk tross alt noen fisker, der
det var tregt.  Tegner bra.
Myshka fisker og nå.  Likte den formen for fiske. (",)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar